Tantárgyi adatlap

PDF letöltése

I. Tantárgyleírás

1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
Magasépítési technológia projektfeladat
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOEMA-DP
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus Óraszám / (nap)
Konzultáció 2
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Félévközi érdemjegy
1.6 Kreditszám
6
1.7 Tárgyfelelős
név Dr. Paládi-Kovács Ádám
beosztás Címzetes egyetemi docens
email paladi-kovacs.adam@emk.bme.hu
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Építőanyagok és Magasépítés Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar
1.11 Tantárgy típusa
Kötelező az építőmérnöki (BSc) szak Építéstechnológia és menedzsment specializációján
1.12 Előkövetelmények
Erős előkövetelmény:
  • Szerkezettervezés projektfeladat (BMEEODHAS41)
  • Többdimenziós projektelemzés (BMEEOEMA-D3)
Gyenge előkövetelmény:
  • Építéstechnológia I. (BMEEOEMA-D1)
Ajánlott előkövetelmény:
  • Épületszerkezettervezés metodikája (BMEEOEMA-A1)
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2022. február 2.

2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A tantárgy az Építéstechnológia és menedzsment specializáció hallgatóinak - egy párban végzendő - ipari nagylétesítményre vonatkozó tervfeladaton keresztül, tervezési, gyártási és szerelési technológiákkal összefüggő átfogó komplex tervezői és kivitelezői szemléletet kíván átadni.
A féléves projekt feladat elvégzése során szükséges a vonatkozó szakirodalom tanulmányozása (tanulmányi vázlatok készítése), a szakipari szerkezetek energetikai optimalizációja, és tervezése, valamint a költségbecslés tervezés, optimálás és a létesítmény térbeli és időbeli organizációs tervezése. A feladat elvégzése során szerzett tudásukról a feladat dokumentálásával és ennek összefoglaló prezentálásával adnak számot a hallgatók.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
  1. áttekintéssel rendelkezik egy ipari csarnok tervezésének bementi adatösszefüggéseiről,
  2. ismeri az ipari épületek méretrendjét, szakipai szerkezeteit, és azok energetikai szempontú optimális kialakításának lehetőségét,
  3. birtokában van a költségbecsléssel, erőforrás ütemezéssel kapcsolatos, valamint a kivitelezés térbeli és időbeli organizációjához szükséges ismereteknek.
  4. áttekintéssel bír a mérnöki tevékenységhez kapcsolódó szakági feladatok műszaki kérdéseiről és azoknak a tervezési gyakorlatban történő alkalmazásáról,
B. Képesség
  1. szakszerűen, különböző CAD rendszerek használatával elkészíti adott léptékben a szükséges tervrészleteket
  2. kezeli a költségvetés készítő és kiíró programrendszereket
  3. rutinszerűen alkalmazza a projektek idő és erőforrás ütemezéséhez készült szoftvereket
  4. használja az energetikai méretező és tanúsító programokat
  5. szakszerűen, a rajzi jelrendszer és a szakmai szókincs korrekt használatával kommunikál az adott témakörökről,
  6. a gyakorlatban alkalmazni képes az építés szervezés komplex gazdasági és időbeli összefüggéseit,
  7. a gyakorlatban alkalmazni képes az energiatudatosságra és a tűzvédelemre vonatkozó főbb előírásokat, illetve projekttervét ezen elvek figyelembevételével készíti el,
  8. hatékonyan alkalmazza az ismeretszerzés különböző formáit (hagyományos, és digitális mód) a tervezési feladat elvégzésekor
  9. megbízhatóan értékeli a különböző építési technológiákat a megadott szempontok tükrében,
  10. képes az elméleti ismeretek kritikus és átgondolt alkalmazására a tervfeladat elkészítése során,
C. Attitűd
  1. együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgatótársaival,
  2. folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását, és nyitott az információszerzés új lehetőségeinek használatára,
  3. törekszik a szabatos szakmai kifejezések használatára,
D. Önállóság és felelősség
  1. önállóan / kiscsoportban elvégzi a választott projektfeladat feldolgozását,
  2. nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
2.3 Oktatási módszertan
Konzultáció során kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan készített feladatok, munkaszervezési technikák.
2.4 Részletes tárgyprogram
Hét Előadások és gyakorlatok témaköre
1. Feladatkiadás és konzultáció 1. feladatrész: Az ingatlan kiválasztása
2. Konzultáció, 2. feladatrész: A raktárcsarnok helyszínrajzi elrendezése és méretrendje, megközelítése
3. feladatrész: Szakirodalom tanulmányozása (tanulmányi vázlatok készítése)
3. Konzultáció, 2. és 3. feladatrész, 1. feladatrész áttekintésével
4. Konzultáció, 3. feladatrész, 2. feladatrész áttekintésével
5. Konzultáció, 3. feladatrész áttekintésével
4. feladatrész: A szakipari szerkezetek energetikai optimalizációja + vázlatterv készítése
6. Konzultáció, 4. feladatrész, 5. feladatrész: Burkolatterv készítése
7. Konzultáció, komplexen a feladatok áttekintésével
8. Konzultáció, 5. feladatrész, 6. feladatrész Időbeli organizáció
9. Konzultáció, 5. feladatrész, 6. feladatrész, 7.feladatrész: Térbeli organizáció
10. Konzultáció, 6. feladatrész, 7. feladatrész, 8.feladatrész: Költségbecslés tervezés optimálás,
11. Konzultáció, komplexen a feladatok áttekintésével
12. Konzultáció, komplexen a feladatok áttekintésével
13. Konzultáció, komplexen a feladatok áttekintésével, a feladatok megoldásainak véglegesítése
14. Prezentáció

A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
a) Letölthető anyagok:
  1. Gyártói tervezési segédletek, alkalmazástechnikai útmutatók,
  2. A konzultáció során bemutatott összegyűjtött segédanyagok
2.6 Egyéb tudnivalók
2.7 Konzultációs lehetőségek

Konzultációs időpontok:

a tanszék honlapján megadottak szerint, vagy

előzetesen, e-mail-ben egyeztetve; e-mail: csanaky.judit@emk.bme.hu

Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
2024/2025 I. félév

II. Tárgykövetelmények

3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy projektfeladattal és a konzultáción tanúsított aktív részvétel (A; részteljesítmény értékelés) alapján történik.
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus)JeleÉrtékelt tanulási eredmények
ProjektfeladatPROA.1-A.4; B.1-B.10; C.1-C.3; D.1-D.2

A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
JeleRészarány
Projektfeladat100%
Szorgalmi időszakban összesen100%
Összesen100%
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A tárgyból nem szerezhető aláírás.
3.5 Érdemjegy megállapítása
A jelenléti feltételeket teljesítő hallgatók projektfeladat-eredményét az alábbi táblázat szerint határozzuk meg:
Érdemjegy Pontszám (P)
jeles (5) 80<=P
jó (4) 70<=P<80%
közepes (3) 60<=P<70%
elégséges (2) 50<=P<60%
elégtelen (1) P<50%
3.6 Javítás és pótlás
  1. A projekt meghatározott részfeladatának bemutatása a 7. és 11. héten– első alkalommal – díjmentesen pótolható vagy javítható, a további késedelem esetén a tervezési feladat nem folytatható.
  2. A projektfeladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg.
  3. Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető.
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység Óra/félév
részvétel konzultációkon 14×2=28
félévközi készülés a konzultációkra 14×3=42
projektfeladat elkészítése 110
Összesen 180
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2022. február 2.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
2024/2025 I. félév