Tantárgyi adatlap

PDF letöltése

I. Tantárgyleírás

1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
Betontechnológia MSc
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOEMMX62
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus Óraszám / (nap)
Előadás (elmélet) 2
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Félévközi érdemjegy
1.6 Kreditszám
2
1.7 Tárgyfelelős
név Dr. Nehme Salem Georges
beosztás Egyetemi docens
email salem.nehme@emk.bme.hu
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Építőanyagok és Magasépítés Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar
1.11 Tantárgy típusa
Szabadon választható a Szerkezet-építőmérnök (MSc) szakon
1.12 Előkövetelmények
Ajánlott előkövetelmény:
  • Anyagtudomány építőmérnököknek (BMEEOEMMS52)
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2017. szeptember 1.

2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A tárgy ismereteket ad át a speciális betontechnológiáról. A tárgy keretében a hallgatók megismerkedhetnek a lövellt betonok, nagyszilárdságú és ultra-nagyszilárdságú, nagy teljesítőképességű betonok, kerámiabetonok, látszóbetonok, ipari padló betonok, sugárvédő betonok, víz alatti betonozás, esztrichek, tömegbetonok, öntömörödő betonok, easycrete, duzzadó betonok fajtáival és a különböző tervezési módokkal. A hallgatók mélyreható ismereteket szerezhetnek a betontechnológia témakörében, az eltérő követelmény-rendszerekben. Elsajátítják a helyes anyagok kiválasztásának szempontjait.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
  1. Áttekintéssel rendelkezik a speciális betontechnológia elméletéről és módszereiről.
  2. Különleges betonok sajátosságait és tervezési módszereit ismeri.
  3. Áttekintéssel rendelkezik a beton tartóssági kérdéseiről (környezeti osztályok).
  4. Ismeri a vasbetonszerkezetekre ható környezeti hatások szerinti kitéti osztályokat.
  5. Ismeri a betonozási hibák jellegét.
B. Képesség
  1. Szakszerűen foglalja össze a különleges betonok témakörét.
  2. Képes a különleges betonokat (betonösszetételt) tervezni és Betontechnológiai utasítást írni.
  3. Képes megítélni a helyes betontechnológiák alkalmazását.
  4. Képes az elméleti ismeretek kritikus és átgondolt alkalmazására adott szerkezet/szerkezeti elem elkészítésekor.
  5. Megérti a tartóssági tervezés elveit, képes a tervezés során figyelembe venni a tartósságot.
  6. Érti a szabványokat, előírásokat, ezek figyelembevételének szükségességét.
C. Attitűd
  1. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval.
  2. Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását, és nyitott az információszerzés új lehetőségeinek használatára.
  3. Törekszik a szabatos szakmai kifejezések használatára.
  4. Otthoni feladatai során hatékonyan alkalmazza az ismeretszerzés módjait (jegyzet, gyakorlati órán készült lapok, katalógusok, internetes források).
D. Önállóság és felelősség
  1. Önállóan elvégzi a választott tanulmány/téma feldolgozását.
  2. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
2.3 Oktatási módszertan
Előadások, bemutató gyakorlatok, kommunikáció írásban és szóban, önállóan készített feladat.
2.4 Részletes tárgyprogram
HétElőadások és gyakorlatok témaköre
1.A betontechnológia alappillérei: víz-cement tényező, finomrész tartalom, tömörítés, utókezelés, konzisztencia
2.Tömegbetonok tervezése, technológiája
3.Látszóbetonok tervezése, technológiája
4.Nagyteljesítő képességű betonok tervezése, technológiája HPC
5.Nagyszilárdságú betonok tervezése, technológiája HSC
6.Öntömörödő betonok tervezése, technológiája SCC
7.Részösszefoglalás
8.Easycrete betonok tervezése, technológiája
Lőtt betonok tervezése, technológiája
9.Igen nagy teljesítő képességű betonok tervezése, technológiája UHPC
10.Fagyálló betonok tervezése és technológiája
11.Korróziónak ellenálló (kerámia) betonok tervezése, technológiája
12.Esztrich betonok tervezése, technológiája. Víz alatti betonok tervezése és technológiája
13.Duzzadó betonok technológiája (ipari padló, feszített szerkezetek, hidak…)
14.Technológia készítés fogalmazása, pörgetett betonok

A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
a) Letölthető anyagok:
  1. Elektronikus jegyzet: előadási jegyzet
2.6 Egyéb tudnivalók
---
2.7 Konzultációs lehetőségek

Konzultációs időpontok:

a tanszék honlapján megadottak szerint, vagy előzetesen, e-mail-ben egyeztetve; e-mail: salem.nehme@emk.bme.hu

Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak

II. Tárgykövetelmények

3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy házi feladat, és egy félév végi írásbeli és utána fakultatív szóbeli vizsga alapján történik.
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus)JeleÉrtékelt tanulási eredmények
1.házi feladat (folyamatos részteljesítmény értékelés)HF1A.1-A.5; B.1-B.6; C.1-C.4; D.1-D.2
vizsgaVA.1-A.5; B.1-B.6; C.3; D.2
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladat ki- és beadási határidejét a „Részletes féléves ütemterv” tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
JeleRészarány
HF130%
Szorgalmi időszakban összesen30%
V70%
Összesen100%
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A félévközi követelmény (HF1 és a jelenléti követelmény) elégséges szintű teljesítésével szerezhető aláírás.
3.5 Érdemjegy megállapítása
ÉrdemjegyPontszám (P)
jeles (5)85% ≤ P
jó (4)74% ≤ P < 85%
közepes (3)63% ≤ P < 74%
elégséges (2)50% ≤ P < 63%
elégtelen (1)P < 50%
3.6 Javítás és pótlás
  1. A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg.
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
TevékenységÓra/félév
részvétel a kontakt tanórákon14×2=28
félévközi készülés az órákra14×0,5=7
házi feladat elkészítése15
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása15
felkészülés a vizsgára25
Összesen90
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2019. szeptember 1.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak