Tantárgyi adatlap

Download PDF

I. Subject Specification

1. Basic Data
1.1 Title
Közlekedéstervező szoftverek
1.2 Code
BMEEOUVPU66
1.3 Type
Module with associated contact hours
1.4 Contact hours
Type Hours/week / (days)
Lab 3
1.5 Evaluation
Midterm grade
1.6 Credits
3
1.7 Coordinator
name Dr. Bocz Péter
academic rank Associate professor
email bocz.peter@emk.bme.hu
1.8 Department
Department of Highway and Railway Engineering
1.9 Website
1.10 Language of instruction
hungarian
1.11 Curriculum requirements
Recommended elective in the Specialization in Highway and Railway Engineering (MSc) programme
1.12 Prerequisites
1.13 Effective date
4 September 2023

2. Objectives and learning outcomes
2.1 Objectives
A tantárgy célja a közlekedési létesítmények számítógépes térbeli tervezési gondolatmenetének elsajátítása elméletben és gyakorlatban. Egy szoftver példáján keresztül a hallgatók elmélyednek a térbeli gondolkozás és tervezés folyamatában.
2.2 Learning outcomes
Upon successful completion of this subject, the student:
A. Knowledge
  1. ismeri a vonalas létesítmények számítógépes tervezés során alkalmazott tervezési elemeit,
  2. ismeri a számítógép segítségével végzett vonalas létesítmény-tervezés műszaki folyamatait,
  3. ismeri a számítógépes úttervező programok legfőbb lehetőségeit, szolgáltatásait, az eredménytermék előállításának lehetőségeit.
B. Skills
  1. képes a számítógépes feladatmegoldáshoz szükséges térbeli gondolkodásra,
  2. képes középszinten kezelni a kontaktórán tanított számítógépes tervezőszoftvert,
  3. képes egyszerűbb programozási feladatok megoldására a tervezőszoftverben,
  4. informatikai ismereteinek birtokában képes összetettebb tervezési feladatok számítógéppel segített megoldására,
  5. képes a tervezőszoftverek által kiadott végeredmény értelmezésére, valamint nyomtatható, eladható formába történő alakítására,
  6. képes gondolatait rendezett formában szóban és írásban kifejezni.
C. Attitudes
  1. folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
  2. nyitott az információtechnológiai eszközök használatára,
  3. törekszik a pontos és hibamentes feladatmegoldásra,
  4. az otthoni feladatok megoldásában a legjobb tudásának megfelelő feladatmegoldásra törekszik.
D. Autonomy and Responsibility
  1. felelősen felkészül az összegző teljesítményértékelés sikeres teljesítése érdekében,
  2. önállóan, saját maga készíti el a félévközi teljesítményértékelési feladatait,
  3. nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket, azokat beépíti az önálló feladat megoldásának folyamatába.
2.3 Methods
Gyakorlatok számítógép mellett, oktatói vezetéssel. Kommunikáció szóban, önállóan készített otthoni feladatok konzultációján keresztül. A megszerzett tudásról a számadás írásban és számítógépes feladatokon keresztül történik.
2.4 Course outline
Alkalom Előadások témaköre
1. A közlekedési létesítmények tervezésének folyamata szoftverek segítségével. Általános szolgáltatások, elméleti alapok
2. A helyszínrajzi tengely tervezés. Elemekkel tervezés, regressziós módszerek.
3. A hossz-szelvényi tengely készítése. A tengelyek egymáshoz csatlakoztatása.
4. Keresztszelvények kialakítása. Túlemelés
5. Állomási vágányok kialakítása.
6. Rajzok készítése.
7. Zárthelyi dolgozat.

The above programme is tentative and subject to changes due to calendar variations and other reasons specific to the actual semester. Consult the effective detailed course schedule of the course on the subject website.
2.5 Study materials

2.6 Other information
1) A tanórákon számítógép és szoftverhozzáférés biztosított.
2) A tanórákon kívül szoftver-hozzáférési licensz ingyenesen biztosított.
3) A gyakorlatokon való részvétel 70%-ban kötelező. Az a hallgató, három vagy több gyakorlatról hiányzik, nem szerezheti meg a tantárgy kreditjét.
2.7 Consultation

a tanszék honlapján megadottak szerint.

This Subject Datasheet is valid for:
Nem induló tárgyak

II. Subject requirements

Assessment and evaluation of the learning outcomes
3.1 General rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy zárthelyi dolgozat (számítógép mellett), és egy házi feladat alapján történik.
3.2 Assessment methods
Teljesítményértékelés neve (típus)JeleÉrtékelt tanulási eredmények
1. zárthelyi dolgozat (összegző értékelés)ZH1A.1-A.3; B.1-B.3, B.6; C.3; D.1-D.2
1.házi feladat (folyamatos részteljesítmény-értékelés)HF1A.1-A.3; B.1-B.5; C.1-C.4; D.2-D.3

The dates of deadlines of assignments/homework can be found in the detailed course schedule on the subject’s website.
3.3 Evaluation system
JeleRészarány
ZH150%
HF150%
Összesen100%
3.4 Requirements and validity of signature
A tárgyból nem szerezhető aláírás.
3.5 Grading system
ÉrdemjegyPontszám (P)
jeles (5)80<=P
jó (4)70<=P<80%
közepes (3)60<=P<70%
elégséges (2)50<=P<60%
elégtelen (1)P<50%
3.6 Retake and repeat
1) Az otthoni feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a „Részletes féléves ütemterv”-ben ismertetett időpontokban adhatók be.
2) Az egyes félévközi teljesítményértékelések első alkalommal a „Részletes féléves ütemterv”-ben ismertetett időpontban díjmentesen pótolható vagy javíthatók. Javítás esetén az új eredmény a korábbi eredményt minden esetben felülírja.
3) A TVSZ 122. § (8) pontja alapján jelen tárgykövetelmény NEM biztosít egyik teljesítményértékelés esetén sem második, ismételt pótlási lehetőséget Amennyiben a bármely teljesítményértékelés (annak egyszeri, első pótlását is figyelembe véve) nem sikeres, úgy a tárgy a hallgató számára elégtelen érdemjeggyel zárul.
3.7 Estimated workload
Tevékenység Óra/félév
részvétel a kontakt tanórákon 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 26
otthoni önálló feladat elkészítése50
Összesen 90
3.8 Effective date
4 September 2023
This Subject Datasheet is valid for:
Nem induló tárgyak