Tantárgyi adatlap
PDF letöltéseI. Tantárgyleírás
| Típus | Óraszám / (nap) |
| Előadás (elmélet) | 2 |
| név | DLA Patonai Dénes |
| beosztás | Professzor emeritus |
| patonai.denes@emk.bme.hu |
A különböző megközelítések megismerése és összehasonlítása.
- Az elméleti tudás matematikai alátámasztása
- A döntési lehetőségek kiválasztása
- A tudás más elméleti megközelítésének vizsgálata
- A gyakorlatban bevált elméletek megismerése
- Elmélet és gyakorlat kettőségének összehasonlítása
- A gazdaságosság reláció fogalmának meghatározásai
- Az optimális megoldás tudatos meghatározása
- A lehetőségek helyes mérlegelése, feltérképezése
- A tudás alapú kiválasztás megerősítése
- A tudás és a kor lehetőségeinek összehangolása
- A szerkezeti és formaérzék fejlesztése
- A szerkezeti és formaérzék fejlesztése
- Alapos tudásanyagra való igény
- A tudásanyag folyamatos fejlesztésének igénye és képessége
- Az elméleti tudás gyakorlati alkalmazásának képessége
- Kooperációban a jó együttműködési képesség
| Hét | Előadások és gyakorlatok témaköre |
| 1. | A hallgató profiljára a féléves feladat kiválasztása |
| 2. | A hallgató profiljára a féléves feladat kiválasztása |
| 3. | Tervezéselmélet bemutatása-matematikai háttere |
| 4. | Tervezéselmélet bemutatása-matematikai háttere |
| 5. | A feladat tanulmányának összegyűjtése és bemutatása |
| 6. | A feladat tanulmányának összegyűjtése és bemutatása |
| 7. | A kiadott feladatokra adott hallgatói válasz megerősítése |
| 8. | A kiadott feladatokra adott hallgatói válasz megerősítése |
| 9. | A hallgatói feladatokhoz illeszkedő előadás |
| 10. | A hallgatói feladatokhoz illeszkedő előadás |
| 11. | Hallgatói feladat véglegesítése a teljesítéshez |
| 12. | Hallgatói feladat véglegesítése a teljesítéshez |
| 13. | Az elmélet és a gyakorlat célkitűzésének összegzése |
| 14. | Az elmélet és a gyakorlat célkitűzésének összegzése |
A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
ARUP mérnökiroda munkássága
Otto Frei gondolkodásmódja-építészete
A szimbolikus építészet teóriái
A műhely-beszélgetéseken, illetve előzetesen, e-mailben egyeztetve.
e-mail: patonai.denes@emk.bme.hu
II. Tárgykövetelmények
| Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
|
Jele |
Részarány |
|
Előadásokon való részvétel (pótlással) |
30% |
|
Feladat teljesítése beadással |
70% |
|
Összesen |
100% |
| Érdemjegy | Pontszám (P) |
| jeles (5) | 90%≤P |
| jó (4) | 75%≤P<90% |
| közepes (3) | 60%≤P<75% |
| elégséges (2) | 50%≤P<60% |
| elégtelen (1) | P<50% |
|
Tevékenység |
Óra/félév |
|
Részvétel az órákon (pótlással) |
14x2=28 |
|
Otthoni munka, feladatok elkészítése |
40 |
|
Felkészülés a teljesítmény értékelésre |
20 |
|
Tervfeladat bemutatása |
2 |
|
Összesen |
90 |