Tantárgyi adatlap
Download PDFI. Subject Specification
1. Basic Data
1.1 Title
Közlekedési hálózatok
1.2 Code
BMEEOUVAI42
1.3 Type
Module with associated contact hours
1.4 Contact hours
Type | Hours/week / (days) |
Lecture | 2 |
1.5 Evaluation
Midterm grade
1.6 Credits
3
1.7 Coordinator
name | Dr. Bocz Péter |
academic rank | Associate professor |
bocz.peter@emk.bme.hu |
1.8 Department
Department of Highway and Railway Engineering
1.9 Website
1.10 Language of instruction
hungarian
1.11 Curriculum requirements
Compulsory in the Specialization in Infrastructure Engineering (BSc) programme
1.12 Prerequisites
Erős előkövetelmény:
- Utak (BMEEOUVAT42)
1.13 Effective date
5 February 2020
2. Objectives and learning outcomes
2.1 Objectives
A tantárgy célja a közlekedési hálózatokkal kapcsolatos alapfogalmak és összefüggések megismertetése a hallgatókkal. Tárgyalja a hálózatokkal kapcsolatos alapfogalmakat, bemutatja a közlekedési hálózatok kialakulásának folyamatát, valamint a különböző közlekedési hálózatok jellemzőit. A hallgatók megismerhetik a közlekedési modellezés alapelveit.
2.2 Learning outcomes
Upon successful completion of this subject, the student:
A. Knowledge
- ismeri a közlekedési hálózatok szakterületén általánosan használt fogalomrendszert,
- ismeri a közlekedési hálózatok kialakulásának folyamatát,
- ismeri a közlekedési hálózatok kialakulását befolyásoló hatásokat,
- ismeri a közúti hálózatok felépítését, szerkezetét és hatásait,
- ismeri az intermodális hálózatokkal kapcsolatos alapelveket,
- ismeri a városi közlekedési hálózatok felépítését, szerkezetét és hatásait,
- ismeri a közlekedési modellezés alapelveit.
B. Skills
- képes átlátni a közlekedési hálózati szerkezetek és a térségek versenyképessége közötti kapcsolatot,
- képes beazonosítani a legfontosabb közlekedési hálózati elemeket,
- átlátja a közlekedési hálózati struktúrában való gondolkodás szükségességét,
- átlátja a közlekedési hálózati modellezés lehetőségeit és a kapott eredmények felhasználhatóságát,
- képes gondolatait rendezett formában szóban és írásban kifejezni
C. Attitudes
- folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
- írásbeli megnyilvánulásai során törekszik az érthető, rendezett. logikus munka készítésére.
D. Autonomy and Responsibility
- gondolkozásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza.
2.3 Methods
Előadások keretében a tudás átadása.
2.4 Course outline
Hét | Előadások és gyakorlatok témaköre |
1. | Hálózatológia, hálózatok elmélete |
2. | Az európai közlekedés nagyszerkezete |
3. | A közúti hálózatokról általában. A hazai közúthálózat: történet, állapot, fejlesztések |
4. | A vasúthálózatról általában. Vasúttörténet, közlekedéspolitika |
5. | Európa országainak vasúti közlekedési hálózat |
6. | Magyarország vasúti hálózata infrastruktúra szempontjából |
7. | Fejlesztések prioritásai, alátámasztása és tartalma a hazai vasúthálózaton |
8. | A városi kötött pályás közlekedés infrastruktúrája |
9. | A vasúti és városi vasúti gördülőállomány |
10. | Szolgáltatás a hálózaton: menetrend |
11. | Városok szerkezete |
12. | Városi közlekedési hálózatok |
13. | Közlekedési modellezés alapjai |
14. | Részösszefoglalás |
The above programme is tentative and subject to changes due to calendar variations and other reasons specific to the actual semester. Consult the effective detailed course schedule of the course on the subject website.
2.5 Study materials
a) Tankönyvek
1. Geography of Transport Systems, https://people.hofstra.edu/geotrans/
b) Letölthető anyagok
1. Segédlet: a tantárgy honlapján, https://edu.epito.bme.hu
1. Geography of Transport Systems, https://people.hofstra.edu/geotrans/
b) Letölthető anyagok
1. Segédlet: a tantárgy honlapján, https://edu.epito.bme.hu
2.6 Other information
A kontaktórákon való részvétel 70%-ban kötelező. Az a hallgató, aki négy vagy több előadásról hiányzik, nem szerezheti meg a tantárgy kreditjét.
2.7 Consultation
a tanszék honlapján megadottak szerint.
This Subject Datasheet is valid for:
Nem induló tárgyak
II. Subject requirements
Assessment and evaluation of the learning outcomes
3.1 General rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése három részösszefoglaló dolgozat (ZH) alapján történik.
3.2 Assessment methods
Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
1. ZH (részösszegző értékelés) | ZH1 | A.1-A.3; B.1-B.3, B.5; C.1-C.2; D.1 |
2. ZH (részösszegző értékelés) | ZH2 | A.4-A.6; C.1-C.2; D.1 |
3. ZH (részösszegző értékelés) | ZH3 | A.7; B.4-B.5; C.1-C.2; D.1 |
The dates of deadlines of assignments/homework can be found in the detailed course schedule on the subject’s website.
3.3 Evaluation system
Jele | Részarány |
ZH1 | 50.0% |
ZH2 | 20.0% |
ZH3 | 30.0% |
Összesen | 100% |
3.4 Requirements and validity of signature
A tárgyból nem szerezhető aláírás.
3.5 Grading system
Érdemjegy | Pontszám (P) |
jeles (5) | 80<=P |
jó (4) | 70<=P<80% |
közepes (3) | 60<=P<70% |
elégséges (2) | 50<=P<60% |
elégtelen (1) | P<50% |
A végső érdemjegy a 3 teljesítményértékelés összpontszámából képződik a fenti táblázat szerint.
3.6 Retake and repeat
1) Minden összegző tanulmányi teljesítményértékelés (ZH1, ZH2, ZH3) egyszeri, első pótlása vagy javítása díjmentes (TVSZ 122. § (4) ), de annak javítása esetén az eredeti eredmény, az új eredménnyel felülírásra kerül.
2) A TVSZ 122. § (8) pontja alapján jelen tárgykövetelmény NEM biztosít egyik teljesítményértékelés esetén sem második, ismételt pótlási lehetőséget Amennyiben a bármely teljesítményértékelés (annak egyszeri, első pótlását is figyelembe véve) nem sikeres, úgy a tárgy a hallgató számára elégtelen érdemjeggyel zárul.
3.7 Estimated workload
Tevékenység | Óra/félév |
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 62 |
Összesen | 90 |
3.8 Effective date
5 February 2020
This Subject Datasheet is valid for:
Nem induló tárgyak