Tantárgyi adatlap

Download PDF

I. Subject Specification

1. Basic Data
1.1 Title
Építőanyagok – Környezettudatos építés anyagai
1.2 Code
BMEEOEMQ901
1.3 Type
Module with associated contact hours
1.4 Contact hours
Type Hours/week / (days)
Lecture 1
Lab 1
1.5 Evaluation
Midterm grade
1.6 Credits
2
1.7 Coordinator
name Dr. Nemes Rita
academic rank Associate professor
email nemes.rita@emk.bme.hu
1.8 Department
Department of Construction Materials and Technologies
1.9 Website
1.10 Language of instruction
hungarian
1.11 Curriculum requirements
[[]]
1.12 Prerequisites

Építőanyagok 1. (BMEEOEMA301)

1.13 Effective date
25 October 2023

2. Objectives and learning outcomes
2.1 Objectives

A korábban megismert építőanyagok jellemzőinek pontosítása, kiegészítése.

Burkolatok, látszó felületek, műszaki és esztétikai kérdései.

Tartósság, fenntarthatóság, újrahasznosítás kapcsolata.

Új anyagok használátanak önálló értékelése, prezentáció (házi feladat).

Különleges betonok lehetőségei, igénykiírása. A tervezett különleges beton vezetett laborgyakorlaton való elkészítése.

2.2 Learning outcomes
Upon successful completion of this subject, the student:
A. Knowledge
  1. 1.  ismeri az alapvető anyagtani fogalmakat,

    2.  ismeri az építőanyagok alapvető tulajdonságait és azok vizsgálati módszereit,

    3.  áttekintéssel rendelkezik a fémek, a beton, a kerámiák, a fa, az üveg és a műanyagok területein,

    4.  tájékozott az építőanyagok területén, képes a műszaki igényeket az esztétkei és funkciónális célokkal egyzeteni,

    5.  ismeri az adott szerkezetek, ill. szerkezeti elemekhez alkalmazható építőanyagokat és kiválasztásuk lehetséges szempontjait és módjait,

    6.  képes egy új anyag esetén megítéli a lehetséges alkalmazási területeket, szükésges vizsgálatokat.

B. Skills
  1. 1. használja és tudja értelmezni a megfelelő anyagtani jelöléseket,

    2. rutinszerűen tudja értelmezni és összehasonlítani az anyagok alapvető jellemzőit,

    3. kiválasztja a (tantárgy témakörének megfelelő) szerkezethez megfelelő építőanyagot,

    4. lényegre törően, a terminológia helyes használatával képes ismertetni szóban és írásban a tantárgy bármely témakörét,

    5. képes az elméleti ismeretek kritikus és átgondolt alkalmazására adott feladat elkészítésekor

    6. új ismeretlen anyag esetén megfelelő háttértudás birtokában dönteni tud az alkalmazásról.

C. Attitudes
  1. 1. együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval,

    2. folyamatos ismeretszerzéssel bővíti kommunikációs készségét, tudását és szakmai szókincsét,

    3. törekszik pontos terminológia használatára,

    4. otthoni feladatai során hatékonyan alkalmazza az ismeretszerzés módjait (jegyzet, gyakorlati órán készült

    5. jegyzőkönyvek, katalógusok, a megfelelő online források beazonosítása).

D. Autonomy and Responsibility
  1. 1. önállóan végzi el egy új anyag alkalmazása előtt szükdéges feladatokat,

    2. munkáját érő megalapozott kritikai észrevételeket elfogadja, beépíti további feladatvégzésébe,

    3. egyes helyzetekben – pl. laborgyakorlati órákon- együttműködik hallgatótársaival a feladatok

    megoldásában közös alkotó tevékenységben,

    4. aktívan részt vesz szakmai vitában, véleményét indoklással együtt fejti ki.

2.3 Methods

Előadások, laborgyakorlatok, kommunikáció írásban és szóban, Önállóan készített gyakorlati, írásbeli és szóbeli feladatok.

2.4 Course outline

okt.
hét

Előadások

Laborgyakorlatok

1.

Környezetkímélő építés anyagai, az egészséges ház

1. feladat kiadása: Új anyag alkalmazása

2.

Üveg, műanyagok.

3.

Betontervezési kérdések. Speciális betonok. Beton és vasbeton szerkezetek tartóssága, környezeti (kitéti) osztályok.

4.

Falak, födémek, héjazatok anyagai

5.

Hulladékhasznosítás az építőiparban

6.

2. feladat: Látszóbeton készítése

7.

Vázlattervi hét (nincs kontaktóra)

8.

Hulladék adalékanyagos beton

9.

Építőanyagok tűzállósága.

10.

Burkolatok, csúszásvizsgálat.

Saját betonok vizsgálata.

11.

Faanyagok, fatermékek, fahelyettesítő anyagok, faanyagvédelem

12.

1. feladat prezentációja

13.

Zárthelyi dolgozat

14.

Feldolgozási hét (nincs kontaktóra)



The above programme is tentative and subject to changes due to calendar variations and other reasons specific to the actual semester. Consult the effective detailed course schedule of the course on the subject website.
2.5 Study materials

Előadásfóliák emlékeztetői

Gyakorlati segédletek

Moodle gyakorló feladatok.

2.6 Other information

Házi feladatként minden hallgatónak eredeti (saját) munkát kell beadnia. A másolás, csalás, plagizálás semmilyen formában nem elfogadott. Akik megsértik a BME TVSZ vonatkozó előírásait elégtelen(1) végső

érdemjegyet szereznek, pótlási lehetőséggel nem rendelkeznek és a tantárgyat nem adhatják le, továbbá tettüket a Dékáni Hivatalnak jelentik.

2.7 Consultation

E-mail-es egyeztetést követően.

This Subject Datasheet is valid for:
Nem induló tárgyak

II. Subject requirements

Assessment and evaluation of the learning outcomes
3.1 General rules

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy ellenőrző dolgozat, egy zárthelyi dolgozat valamint egy házi feladat alapján történik.

3.2 Assessment methods

Teljesítményértékelés neve (típus)

Jele

Értékelt tanulási eredmények

1 db házi feladat (folyamatos

részteljesítmény-értékelés)

HF1

A.1-A.5; B.1-B.5; C.3-C.4; D.1-D.2

1 db gyakorlati feladat (folyamatos

részteljesítmény-értékelés)

HF2

A.1-A.5; B.1-B.5; C.3-C.4; D.1-D.2

Aktív részvétel (folyamatos részteljesítmény-értékelés)

A

C.1, C.2

1 db zárthelyi dolgozat (összegző teljesítményértékelés)

ZH

A.1-A.4; B.1-B.2, B.4; C.3



The dates of deadlines of assignments/homework can be found in the detailed course schedule on the subject’s website.
3.3 Evaluation system

Jele

Részarány

HF1

30%

HF2

10%

ZH

60%

A

0%

Szorgalmi időszakban összesen

100%

Összesen

100%

3.4 Requirements and validity of signature

Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy a HF1 és ZH esetén az összesen megszerezhető pontszám legalább 50-50%-át elérje a hallgató. HF2 esetén nincs minimumkövetelmény.

3.5 Grading system

Érdemjegy

Pontszám (P)

jeles (5)

85<=P

jó (4)

74<=P<80% (74pt)

közepes (3)

62<=P<70% (62pt)

elégséges (2)

50<=P<60% (50pt)

elégtelen (1)

P<50%


3.6 Retake and repeat

1)  A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be.

2) A határidőre beadott házi feladat a a szorgalmi időszak utolsó napjáig díjmentesen javítható.

3.7 Estimated workload

Tevékenység

Óra/félév

részvétel a kontakt tanórákon (előadás)

6×2=12

részvétel a kontakt tanórákon (laborgyakorlat)

6x2=12

házi feladat elkészítése

6

kijelölt tananyag önálló elsajátítása

20

Összesen

60


3.8 Effective date
25 October 2023
This Subject Datasheet is valid for:
Nem induló tárgyak