Tantárgyi adatlap
PDF letöltéseI. Tantárgyleírás
Típus | Óraszám / (nap) |
Előadás (elmélet) | 12 |
név | Dr Juhász Attila |
beosztás | Egyetemi docens |
juhasz.attila@emk.bme.hu |
1
A szocio-ökonómiai, infrastrukturális és természeti jelenségek jelentős része földrajzi helyhez kötődik/köthető, de a gazdaságtudomány ezt az elegáns modellezés és kezelhetőség érdekében elhanyagolja (elhanyagolta). A marketing a szervezet és a piac közötti közvetítési funkciókat látja el.
A gazdaság szereplői közötti versenyben mind inkább a piacról való informáltság, a piaccal való megfelelő kommunikáció lett a sikeresség alapvető tényezője. E feladatok ellátására született szakterület, tudomány a marketing. Jelentősége az elmúlt fél évszázad során egyre fokozódott, hiszen a piacok telítődésével a versenyben a piac igényeinek mind eredményesebb kielégítése vált meghatározóvá.
A tárgy keretein belül a hallgatók megismerkednek a térinformatika üzleti, kereskedelmi, marketing célú hasznosításával. Áttekintik a jellemző üzleti adatokat, melyek feldolgozása a GIS keretei között lehetséges. Megismerkednek az üzleti és marketing célú GIS rendszerek felépítésével, hálózat alapú kialakításával.
Mintaadatokon keresztül elsajátítják a tipikus elemzési (térbeli, attribútum, időbeli, hálózati) lehetőségeket. Áttekintik az elemzések eredményeinek vizualizációs lehetőségeit (statikus / dinamikus, 2D / 3D)
A tantárgy magában foglalja az előadásokat és az oktató által vezetett gyakorlati feladatok együttes megoldását, amihez a hallgatók saját laptopjaikat használják.
- A térinformatika üzleti célú alkalmazásának lehetőségei, korlátai.
- Üzleti célú GIS létrehozásának folyamata.
- Potenciális adatforrások.
- Elemzési, megjelenítési lehetőségek.
- Képes létrehozni egy üzleti célú modellt.
- Felismeri és használja a releváns adatokat
- Elemzi és megjeleníti a levezetett eredményeket.
Nyitottság a térinformatikai eszközök, megoldások használatára.
Rendszerezési képesség, szisztematikus gondolkodásmód.
Erőfeszítéseket tesz a releváns döntéstámogatási elemzések elvégzésére.
Önálló munkavégzés minden részfeladat tekintetében, de képes csapatban is dolgozni.
Képes megszervezni egy munkafolyamatot és menedzselni azt.
1 Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata. Órai diszkussziók.
Hét | Előadások és gyakorlatok témaköre |
1. | Bevezetés. GIS az üzleti világban. |
2. | Üzleti rendszerek felépítése |
3. | Alkalmazási területek |
4. | Geometriai adatforrások |
5. | Attribútum adatforrások |
6. | Adatstruktúra, adatintegráció |
7. | Elemezési lehetőségek |
8. | Megjelenítési megoldások |
9. | Közös gyakorlati feladat megoldása |
10. | Közös gyakorlati feladat megoldása |
11. | Közös gyakorlati feladat megoldása |
12. | Közös gyakorlati feladat megoldása |
13. | Közös gyakorlati feladat megoldása |
14. | Közös gyakorlati feladat megoldása |
A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
1
Detrekői Ákos– Szabó György (2013): Térinformatika: Elmélet és alkalmazások, Typotex
Oktatási honlapon található segédletek.
Weben található irodalom.
1
1Az oktatási napokon személyes, ezeken kívül, telefonos és írásos konzultáció lehetséges.
II. Tárgykövetelmények
1 A hallgatók a félév során egy közös gyakorlati feladat formájában adnak képet a tudásukról.
Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
Komplex gyakorlat | KGY | A1-4, B1-3, C1-3, D1-2 |
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
Jele | Részarány |
KGY | 100% |
Összesen | 100% |
1
A tantárgyból nem szerezhető aláírás.
Érdemjegy | Pontszám (P) |
jeles (5) | 80% - 100% |
jó (4) | 70% - 79% |
közepes (3) | 60% - 69% |
elégséges (2) | 50% - 59% |
elégtelen (1) | 0% - 49% |
1
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza. A féléves feladat a pótlási időszakban díjmentesen pótolható.
|
Óra/félév | |
---|---|---|
Részvétel a kontakt tanórákon | 12*1=12 óra | |
|
20 óra | |
Összesen | 32 óra |