Tantárgyi adatlap

Download PDF

I. Subject Specification

1. Basic Data
1.1 Title
Geomarketing
1.2 Code
BMEEOFTTATD
1.3 Type
Module with associated contact hours
1.4 Contact hours
Type Hours/week / (days)
Lecture 12
1.5 Evaluation
Midterm grade
1.6 Credits
4
1.7 Coordinator
name Dr Juhász Attila
academic rank Associate professor
email juhasz.attila@emk.bme.hu
1.8 Department
Department of Photogrammetry and Geoinformatics
1.9 Website
1.10 Language of instruction
hungarian
1.11 Curriculum requirements
Postgradual
1.12 Prerequisites

1

1.13 Effective date
1 September 2024

2. Objectives and learning outcomes
2.1 Objectives

A szocio-ökonómiai, infrastrukturális és természeti jelenségek jelentős része földrajzi helyhez kötődik/köthető, de a gazdaságtudomány ezt az elegáns modellezés és kezelhetőség érdekében elhanyagolja (elhanyagolta). A marketing a szervezet és a piac közötti közvetítési funkciókat látja el.

A gazdaság szereplői közötti versenyben mind inkább a piacról való informáltság, a piaccal való megfelelő kommunikáció lett a sikeresség alapvető tényezője. E feladatok ellátására született szakterület, tudomány a marketing. Jelentősége az elmúlt fél évszázad során egyre fokozódott, hiszen a piacok telítődésével a versenyben a piac igényeinek mind eredményesebb kielégítése vált meghatározóvá.

A tárgy keretein belül a hallgatók megismerkednek a térinformatika üzleti, kereskedelmi, marketing célú hasznosításával. Áttekintik a jellemző üzleti adatokat, melyek feldolgozása a GIS keretei között lehetséges. Megismerkednek az üzleti és marketing célú GIS rendszerek felépítésével, hálózat alapú kialakításával.

Mintaadatokon keresztül elsajátítják a tipikus elemzési (térbeli, attribútum, időbeli, hálózati) lehetőségeket. Áttekintik az elemzések eredményeinek vizualizációs lehetőségeit (statikus / dinamikus, 2D / 3D)

A tantárgy magában foglalja az előadásokat és az oktató által vezetett gyakorlati feladatok együttes megoldását, amihez a hallgatók saját laptopjaikat használják.

2.2 Learning outcomes
Upon successful completion of this subject, the student:
A. Knowledge
  1. A térinformatika üzleti célú alkalmazásának lehetőségei, korlátai.
  2. Üzleti célú GIS létrehozásának folyamata.
  3. Potenciális adatforrások.
  4. Elemzési, megjelenítési lehetőségek.
B. Skills
  1. Képes létrehozni egy üzleti célú modellt.
  2. Felismeri és használja a releváns adatokat
  3. Elemzi és megjeleníti a levezetett eredményeket.
C. Attitudes
  1. Nyitottság a térinformatikai eszközök, megoldások használatára.

  2. Rendszerezési képesség, szisztematikus gondolkodásmód.

  3. Erőfeszítéseket tesz a releváns döntéstámogatási elemzések elvégzésére.

D. Autonomy and Responsibility
  1. Önálló munkavégzés minden részfeladat tekintetében, de képes csapatban is dolgozni.

  2. Képes megszervezni egy munkafolyamatot és menedzselni azt.

2.3 Methods

1 Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata. Órai diszkussziók.

2.4 Course outline
HétElőadások és gyakorlatok témaköre
1.Bevezetés. GIS az üzleti világban.
2.Üzleti rendszerek felépítése
3.Alkalmazási területek
4.Geometriai adatforrások
5.Attribútum adatforrások
6.Adatstruktúra, adatintegráció
7.Elemezési lehetőségek
8.Megjelenítési megoldások
9.Közös gyakorlati feladat megoldása
10.Közös gyakorlati feladat megoldása
11.Közös gyakorlati feladat megoldása
12.Közös gyakorlati feladat megoldása
13.Közös gyakorlati feladat megoldása
14.Közös gyakorlati feladat megoldása

The above programme is tentative and subject to changes due to calendar variations and other reasons specific to the actual semester. Consult the effective detailed course schedule of the course on the subject website.
2.5 Study materials

1

Detrekői Ákos– Szabó György (2013): Térinformatika: Elmélet és alkalmazások, Typotex

Oktatási honlapon található segédletek.

Weben található irodalom.

2.6 Other information

1

2.7 Consultation

1Az oktatási napokon személyes, ezeken kívül, telefonos és írásos konzultáció lehetséges.

This Subject Datasheet is valid for:
2024/2025 I. félév

II. Subject requirements

Assessment and evaluation of the learning outcomes
3.1 General rules

1 A hallgatók a félév során egy közös gyakorlati feladat formájában adnak képet a tudásukról.

3.2 Assessment methods
Teljesítményértékelés neve (típus)JeleÉrtékelt tanulási eredmények
Komplex gyakorlatKGYA1-4, B1-3, C1-3, D1-2

The dates of deadlines of assignments/homework can be found in the detailed course schedule on the subject’s website.
3.3 Evaluation system
JeleRészarány
KGY100%
Összesen100%
3.4 Requirements and validity of signature

1

A tantárgyból nem szerezhető aláírás.

3.5 Grading system
ÉrdemjegyPontszám (P)
jeles (5)80% - 100%
jó (4)70% - 79%
közepes (3)60% - 69%
elégséges (2)50% - 59%
elégtelen (1)0% - 49%
3.6 Retake and repeat

1

A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza. A féléves feladat a pótlási időszakban díjmentesen pótolható.

3.7 Estimated workload

Tevékenység
Óra/félév
Részvétel a kontakt tanórákon 12*1=12 óra

Kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása

20 óra
Összesen 32 óra

3.8 Effective date
1 September 2024
This Subject Datasheet is valid for:
2024/2025 I. félév