Tantárgyi adatlap
Download PDFI. Subject Specification
Type | Hours/week / (days) |
Lecture | 12 |
name | Dr Juhász Attila |
academic rank | Associate professor |
juhasz.attila@emk.bme.hu |
1
A szocio-ökonómiai, infrastrukturális és természeti jelenségek jelentős része földrajzi helyhez kötődik/köthető, de a gazdaságtudomány ezt az elegáns modellezés és kezelhetőség érdekében elhanyagolja (elhanyagolta). A marketing a szervezet és a piac közötti közvetítési funkciókat látja el.
A gazdaság szereplői közötti versenyben mind inkább a piacról való informáltság, a piaccal való megfelelő kommunikáció lett a sikeresség alapvető tényezője. E feladatok ellátására született szakterület, tudomány a marketing. Jelentősége az elmúlt fél évszázad során egyre fokozódott, hiszen a piacok telítődésével a versenyben a piac igényeinek mind eredményesebb kielégítése vált meghatározóvá.
A tárgy keretein belül a hallgatók megismerkednek a térinformatika üzleti, kereskedelmi, marketing célú hasznosításával. Áttekintik a jellemző üzleti adatokat, melyek feldolgozása a GIS keretei között lehetséges. Megismerkednek az üzleti és marketing célú GIS rendszerek felépítésével, hálózat alapú kialakításával.
Mintaadatokon keresztül elsajátítják a tipikus elemzési (térbeli, attribútum, időbeli, hálózati) lehetőségeket. Áttekintik az elemzések eredményeinek vizualizációs lehetőségeit (statikus / dinamikus, 2D / 3D)
A tantárgy magában foglalja az előadásokat és az oktató által vezetett gyakorlati feladatok együttes megoldását, amihez a hallgatók saját laptopjaikat használják.
- A térinformatika üzleti célú alkalmazásának lehetőségei, korlátai.
- Üzleti célú GIS létrehozásának folyamata.
- Potenciális adatforrások.
- Elemzési, megjelenítési lehetőségek.
- Képes létrehozni egy üzleti célú modellt.
- Felismeri és használja a releváns adatokat
- Elemzi és megjeleníti a levezetett eredményeket.
Nyitottság a térinformatikai eszközök, megoldások használatára.
Rendszerezési képesség, szisztematikus gondolkodásmód.
Erőfeszítéseket tesz a releváns döntéstámogatási elemzések elvégzésére.
Önálló munkavégzés minden részfeladat tekintetében, de képes csapatban is dolgozni.
Képes megszervezni egy munkafolyamatot és menedzselni azt.
1 Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata. Órai diszkussziók.
Hét | Előadások és gyakorlatok témaköre |
1. | Bevezetés. GIS az üzleti világban. |
2. | Üzleti rendszerek felépítése |
3. | Alkalmazási területek |
4. | Geometriai adatforrások |
5. | Attribútum adatforrások |
6. | Adatstruktúra, adatintegráció |
7. | Elemezési lehetőségek |
8. | Megjelenítési megoldások |
9. | Közös gyakorlati feladat megoldása |
10. | Közös gyakorlati feladat megoldása |
11. | Közös gyakorlati feladat megoldása |
12. | Közös gyakorlati feladat megoldása |
13. | Közös gyakorlati feladat megoldása |
14. | Közös gyakorlati feladat megoldása |
The above programme is tentative and subject to changes due to calendar variations and other reasons specific to the actual semester. Consult the effective detailed course schedule of the course on the subject website.
1
Detrekői Ákos– Szabó György (2013): Térinformatika: Elmélet és alkalmazások, Typotex
Oktatási honlapon található segédletek.
Weben található irodalom.
1
1Az oktatási napokon személyes, ezeken kívül, telefonos és írásos konzultáció lehetséges.
II. Subject requirements
1 A hallgatók a félév során egy közös gyakorlati feladat formájában adnak képet a tudásukról.
Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
Komplex gyakorlat | KGY | A1-4, B1-3, C1-3, D1-2 |
The dates of deadlines of assignments/homework can be found in the detailed course schedule on the subject’s website.
Jele | Részarány |
KGY | 100% |
Összesen | 100% |
1
A tantárgyból nem szerezhető aláírás.
Érdemjegy | Pontszám (P) |
jeles (5) | 80% - 100% |
jó (4) | 70% - 79% |
közepes (3) | 60% - 69% |
elégséges (2) | 50% - 59% |
elégtelen (1) | 0% - 49% |
1
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza. A féléves feladat a pótlási időszakban díjmentesen pótolható.
|
Óra/félév | |
---|---|---|
Részvétel a kontakt tanórákon | 12*1=12 óra | |
|
20 óra | |
Összesen | 32 óra |