Subject Datasheet

PDF letöltése

I. Tantárgyleírás

1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
European Engineering Projectwork
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOFTMX61
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus Óraszám / (nap)
Konzultáció 2
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Félévközi érdemjegy
1.6 Kreditszám
5
1.7 Tárgyfelelős
név Dr. Tamas Lovas
beosztás Egyetemi docens
email lovas.tamas@emk.bme.hu
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
angol
1.11 Tantárgy típusa
Szabadon választható az Építményinformatikai mérnök (MSc) szakon
1.12 Előkövetelmények
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2023. február 1.

2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések

The aim of this optional course is to develop students' collaborative competences in innovative engineering activi-ties involving economic and social aspects. During the course, students can join a community in the EELISA pro-gramme or create their own community with their peers, modelled on the EELISA communities. The community will organise innovative engineering processes in line with the objectives of EELISA and the EU Sustainable Devel-opment Goals. During the course, students will acquire the cooperation and communication skills needed to con-tribute to international projects.

2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
1. has an overview of the EU's sustainable development goals.
2. is familiar with the concept of the European University.
3. understands the objectives of the EELISA programme and its communities.
4. has knowledge of technological solutions for the implementation of team-based projects.
5. has an overview of the cooperation and communication methods needed to implement team-based projects.
B. Képesség

1. professionally summarises and presents the objectives, methods and results of a community re-search or study activity.

2. applies technologies for collaboration and communication.

3. reliably evaluates own and team's activities and results.

4. is able to apply what has been learned in a critical and reflective manner.

C. Attitűd

1. strives for effective teamwork.

2. is open to teamwork and critical comments from supervisors.

3. aligns its activities with the Sustainable Development Goals.

D. Önállóság és felelősség

1. independently carries out the processing of the activity assigned to him/her.

2. cooperates responsibly with colleagues to preserve and transmit professional values.

2.3 Oktatási módszertan

The process of competence development may vary from year to year depending on the composi-tion of the group and the objectives of the community, but the main features are always joint task definition, progress aligned to a jointly agreed semester timetable and joint evaluation of the se-mester programme. Teaching methods include in particular group work and project work.

2.4 Részletes tárgyprogram
WeekTopics of lectures and/or exercise classes
1.EELISA programme and EELISA communities
2.Evaluation analysis of existing EELISA communities, contact with coordi-nators.
3.Evaluation analysis of existing EELISA communities, contact with coordi-nators.
4.Definition of virtual community.
5.Community activities (newly created or in cooperation with existing ones)
6.Community activities (newly created or in cooperation with existing ones)
7.Community activities (newly created or in cooperation with existing ones)
8.Mid-term progress presentation.
9.Community activities (newly created or in cooperation with existing ones)
10.Community activities (newly created or in cooperation with existing ones)
11.Community activities (newly created or in cooperation with existing ones)
12.Community activities (newly created or in cooperation with existing ones)
13.Group presentations on community activities.
14.Presentation by groups on community activities.

A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok

Support materials, documents, the EELISA website.

2.6 Egyéb tudnivalók

To complete the course, English language skills are required to communicate online and under-stand English-language documents.

2.7 Konzultációs lehetőségek

Consultation dates: as indicated on the department's website or by prior arrangement by e-mail; e-mail: lovas.tamas@emk.bme.hu

Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
2024/2025 semester II

II. Tárgykövetelmények

3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok

The learning outcomes set out in point 2.2 will be assessed on the basis of the consultation activity, the final presentation and a summative study.

3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Evaluation formAbbreviationAssessed learning outcomes
study (home assignment)SA1.-A5. B1.-B4. C 1.-3.
presentationPA1.-A3. B1.-B4.
activityAC1.-3. D 1.-2.

A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
AbbreviationScore
S40
P30
A30
Sum100%
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

No signature can be obtained.

3.5 Érdemjegy megállapítása
GradePoints (P)
excellent (5)90<=P
good (4)80<=P<90%
satisfactory (3)60<=P<80%
passed (2)50<=P<60%
failed (1)P<50%
3.6 Javítás és pótlás

The presentation cannot be retaken and must be held in week 13 or 14. The study (S) may be resubmitted for the second time in the make-up week, subject to payment of a special procedure fee.

3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
ActivityHours/semester
attending consultations14×2=28
preparing for consultations14
completing individual tasks24
teamwork60
preparing study/presentation24
Sum150
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2023. február 1.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
2024/2025 semester II