Tantárgyi adatlap

PDF letöltése

I. Tantárgyleírás

1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
C/C++ programozás
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOFTAV32
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus Óraszám / (nap)
Laboratóriumi gyakorlat 2
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Félévközi érdemjegy
1.6 Kreditszám
2
1.7 Tárgyfelelős
név Dr. Barsi Árpád
beosztás Egyetemi tanár
email barsi.arpad@emk.bme.hu
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar és angol
1.11 Tantárgy típusa
Szabadon választható az építőmérnöki (BSc) szakon
1.12 Előkövetelmények
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2020. június 30.

2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A tárgy célja, hogy megismertesse a hallgatókat a C illetve a C++ nyelv sajátosságaival, az alapvető nyelvi elemekkel. Az elemek ismertetése példákon keresztül történik, majd kisebb programozási feladatok megoldása kapcsán a programozáshoz szükséges gondolkozás, az algoritmus elkészítésének folyamatát is megismerhetik a hallgatók. Bemutatásra kerülnek a fejlesztői eszközök, majd azok a lehetőségek, amelyekkel nagyobb projektek is végigvihetők. Az oktatásban szabadon hozzáférhető, ingyenes fejlesztő eszközöket használunk fel.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
  1. Alapvető tudással rendelkezik a C és C++ nyelv alapeszközeiről, a konzolos alkalmazások létrehozásának menetéről és használatáról.
  2. Alapszintű ismeretekkel rendelkezik az algoritmusok létrehozásáról.
  3. Áttekintéssel rendelkezik a legszükségesebb C/C++ nyelvű irodalomról.
B. Képesség
  1. Képes önálló programfejlesztésre, az ehhez szükséges algoritmust kidolgozni.
  2. Kezelni tudja a szoftverfejlesztő környezet alapelemeit (kódírás, hibakeresés).
  3. Meg tudja tervezni a felhasználói párbeszédet (input/output kezelése).
  4. Képes a mások által írt forráskód értelmezésére.
C. Attitűd
  1. A fejlesztési feladatban törekszik a rövid, áttekinthető kód előállítására.
  2. Törekszik a hibátlan és érthető szoftverek elkészítésére.
D. Önállóság és felelősség
  1. Önállóan végzi el a kijelölt feladatokat, feladatrészeket.
2.3 Oktatási módszertan
Az elmélet minimális ismeretein túl az alapvető programozási eszközök mintapéldákon keresztül kerülnek bemutatásra. A gyakorlatokon önálló szoftverfejlesztésre is sor kerül, amikor az összetett adatszerkezetek és algoritmusok használatával bonyolult feladatokban is látható a programozás hasznossága. A megértést eseti házi feladatok segítik.
Teljesítményértékelés gyakorlati programozási feladat megoldásán keresztül történik.
2.4 Részletes tárgyprogram
Hét Előadások és gyakorlatok témaköre
1. Bevezetés, a programozás célja, a C és C++ nyelvek a többi programozási nyelv között, fejlesztői környezet bemutatása
2. I/O műveletek, ismétléses szerkezetek, elágazások
3. Műveletek vektorokkal, egyszerű függvényhívás
4. Függvények I.
5. Stringek kezelése, modulus operátor
6. Részösszefoglalás
7. ZH
8. Függvények II. (default paraméterek, függvénynév túlterhelés, referencia)
9. OOP elvek, osztályok és objektumok
10. Konstruktorok, destruktorok
11. Fájl-kezelés
12. Öröklés
13. Részösszefoglalás
14. ZH

A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
2.6 Egyéb tudnivalók
A tantárgy szabadon hozzáférhető fejlesztői környezet használatára épít. A félév folyamán minden gyakorlati foglalkozás előtt néhány kérdésből álló beugró tesztet kell megoldani. A teszt a motiváció szempontjából és a tanultak felelevenítése miatt fontos.
2.7 Konzultációs lehetőségek

Konzultációs időpontok:

  • a tanszék honlapján megadottak szerint, vagy

  • előzetesen, e-mail-ben egyeztetve; e-mail: paulikdani@vpk.bme.hu

Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak

II. Tárgykövetelmények

3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus)JeleÉrtékelt tanulási eredmények
1. zárthelyi dolgozat (összegző értékelés) ZH1 A.1-A.3; B.1-B.4; C.1-C.2; D.1
2. zárthelyi dolgozat (összegző értékelés) ZH2 A.1-A.3; B.1-B.4; C.1-C.2; D.1

A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
JeleRészarány
ZH150%
ZH250%
Összesen100%
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A tárgyból nem szerezhető aláírás.
3.5 Érdemjegy megállapítása
ÉrdemjegyPontszám (P)
jeles (5)85<=P
jó (4)75<=P<85%
közepes (3)65<=P<75%
elégséges (2)50<=P<65%
elégtelen (1)P<50%
3.6 Javítás és pótlás
A tárgyból pótzárthelyi van a pótlási időszakban. Pótpót zárthelyi nincs.
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
TevékenységÓra/félév
részvétel a laborgyakorlatokon14×2=28
felkészülés a teljesítményértékelésre10+10=20
önálló otthoni gyakorlás12
Összesen60
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2020. június 30.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak