Tantárgyi adatlap
Download PDFI. Subject Specification
1. Basic Data
1.1 Title
C/C++ programozás
1.2 Code
BMEEOFTAV32
1.3 Type
Module with associated contact hours
1.4 Contact hours
Type | Hours/week / (days) |
Lab | 2 |
1.5 Evaluation
Midterm grade
1.6 Credits
2
1.7 Coordinator
name | Dr. Barsi Árpád |
academic rank | Professor |
barsi.arpad@emk.bme.hu |
1.8 Department
Department of Photogrammetry and Geoinformatics
1.9 Website
1.10 Language of instruction
hungarian and english
1.11 Curriculum requirements
Optional in the Civil Engineering (BSc) programme
1.12 Prerequisites
1.13 Effective date
30 June 2020
2. Objectives and learning outcomes
2.1 Objectives
A tárgy célja, hogy megismertesse a hallgatókat a C illetve a C++ nyelv sajátosságaival, az alapvető nyelvi elemekkel. Az elemek ismertetése példákon keresztül történik, majd kisebb programozási feladatok megoldása kapcsán a programozáshoz szükséges gondolkozás, az algoritmus elkészítésének folyamatát is megismerhetik a hallgatók. Bemutatásra kerülnek a fejlesztői eszközök, majd azok a lehetőségek, amelyekkel nagyobb projektek is végigvihetők. Az oktatásban szabadon hozzáférhető, ingyenes fejlesztő eszközöket használunk fel.
2.2 Learning outcomes
Upon successful completion of this subject, the student:
A. Knowledge
- Alapvető tudással rendelkezik a C és C++ nyelv alapeszközeiről, a konzolos alkalmazások létrehozásának menetéről és használatáról.
- Alapszintű ismeretekkel rendelkezik az algoritmusok létrehozásáról.
- Áttekintéssel rendelkezik a legszükségesebb C/C++ nyelvű irodalomról.
B. Skills
- Képes önálló programfejlesztésre, az ehhez szükséges algoritmust kidolgozni.
- Kezelni tudja a szoftverfejlesztő környezet alapelemeit (kódírás, hibakeresés).
- Meg tudja tervezni a felhasználói párbeszédet (input/output kezelése).
- Képes a mások által írt forráskód értelmezésére.
C. Attitudes
- A fejlesztési feladatban törekszik a rövid, áttekinthető kód előállítására.
- Törekszik a hibátlan és érthető szoftverek elkészítésére.
D. Autonomy and Responsibility
- Önállóan végzi el a kijelölt feladatokat, feladatrészeket.
2.3 Methods
Az elmélet minimális ismeretein túl az alapvető programozási eszközök mintapéldákon keresztül kerülnek bemutatásra. A gyakorlatokon önálló szoftverfejlesztésre is sor kerül, amikor az összetett adatszerkezetek és algoritmusok használatával bonyolult feladatokban is látható a programozás hasznossága. A megértést eseti házi feladatok segítik.
Teljesítményértékelés gyakorlati programozási feladat megoldásán keresztül történik.
Teljesítményértékelés gyakorlati programozási feladat megoldásán keresztül történik.
2.4 Course outline
Hét | Előadások és gyakorlatok témaköre |
1. | Bevezetés, a programozás célja, a C és C++ nyelvek a többi programozási nyelv között, fejlesztői környezet bemutatása |
2. | I/O műveletek, ismétléses szerkezetek, elágazások |
3. | Műveletek vektorokkal, egyszerű függvényhívás |
4. | Függvények I. |
5. | Stringek kezelése, modulus operátor |
6. | Részösszefoglalás |
7. | ZH |
8. | Függvények II. (default paraméterek, függvénynév túlterhelés, referencia) |
9. | OOP elvek, osztályok és objektumok |
10. | Konstruktorok, destruktorok |
11. | Fájl-kezelés |
12. | Öröklés |
13. | Részösszefoglalás |
14. | ZH |
The above programme is tentative and subject to changes due to calendar variations and other reasons specific to the actual semester. Consult the effective detailed course schedule of the course on the subject website.
2.5 Study materials
- https://edu.epito.bme.hu/course/view.php?id=3371
- Bjarne Stroustrup: The C++ Programming Language
2.6 Other information
A tantárgy szabadon hozzáférhető fejlesztői környezet használatára épít. A félév folyamán minden gyakorlati foglalkozás előtt néhány kérdésből álló beugró tesztet kell megoldani. A teszt a motiváció szempontjából és a tanultak felelevenítése miatt fontos.
2.7 Consultation
Konzultációs időpontok:
a tanszék honlapján megadottak szerint, vagy
előzetesen, e-mail-ben egyeztetve; e-mail: paulikdani@vpk.bme.hu
This Subject Datasheet is valid for:
2024/2025 I. félév
II. Subject requirements
Assessment and evaluation of the learning outcomes
3.1 General rules
3.2 Assessment methods
Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
1. zárthelyi dolgozat (összegző értékelés) | ZH1 | A.1-A.3; B.1-B.4; C.1-C.2; D.1 |
2. zárthelyi dolgozat (összegző értékelés) | ZH2 | A.1-A.3; B.1-B.4; C.1-C.2; D.1 |
The dates of deadlines of assignments/homework can be found in the detailed course schedule on the subject’s website.
3.3 Evaluation system
Jele | Részarány |
ZH1 | 50% |
ZH2 | 50% |
Összesen | 100% |
3.4 Requirements and validity of signature
A tárgyból nem szerezhető aláírás.
3.5 Grading system
Érdemjegy | Pontszám (P) |
jeles (5) | 85<=P |
jó (4) | 75<=P<85% |
közepes (3) | 65<=P<75% |
elégséges (2) | 50<=P<65% |
elégtelen (1) | P<50% |
3.6 Retake and repeat
A tárgyból pótzárthelyi van a pótlási időszakban. Pótpót zárthelyi nincs.
3.7 Estimated workload
Tevékenység | Óra/félév |
részvétel a laborgyakorlatokon | 14×2=28 |
felkészülés a teljesítményértékelésre | 10+10=20 |
önálló otthoni gyakorlás | 12 |
Összesen | 60 |
3.8 Effective date
30 June 2020
This Subject Datasheet is valid for:
2024/2025 I. félév