Tantárgyi adatlap
PDF letöltéseI. Tantárgyleírás
1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
ITS térinformatika
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOFTMF62
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktóra nélküli tanegység
1.4 Óraszámok
Típus | Óraszám / (nap) |
Konzultáció | 2 |
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Félévközi érdemjegy
1.6 Kreditszám
2
1.7 Tárgyfelelős
név | Dr. Barsi Árpád |
beosztás | Egyetemi tanár |
barsi.arpad@emk.bme.hu |
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar
1.11 Tantárgy típusa
Kötelezően választható a Földmérő- és térinformatikai mérnök (MSc) szakon
1.12 Előkövetelmények
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2020. február 5.
2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A tárgy fő célja, hogy a hallgatók az intelligens közlekedési rendszerek elméleti tudása mellé önálló projekt keretében gyakorlati feladatmegoldó készséget szerezzenek. Így a projekten keresztül egy konkrét téma irodalmában elmélyülnek, majd terepi méréseket terveznek és hajtanak végre, ezt követően pedig a mérési eredmények feldolgozásában tesznek szert jártasságra. A megoldás során klasszikusnak számító eljárásokat használnak, ugyanakkor egyedi, új módszertan kidolgozása is lehetséges, esetenként kívánatos. Amennyiben szükséges, a projektek konzultációjához külsős szakembereket biztosítunk.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
- Áttekintő tudással rendelkezik az intelligens közlekedési rendszerek (ITS) filozófiájáról, az adatok szerepéről, azok gyűjtési, tárolási és feldolgozási módszereiről
- Tisztában van az ITS irodalmával.
- Ismeri szenzorok műkési elveit, elvárható adatsűrűségét és minőségi jellemzőit.
- Összefüggéseiben látja a térinformatika alkalmazási lehetőségeit az ITS-ben.
B. Képesség
- Képes az ITS-ben elvárt adatok megfelelő gyűjtési módszertanát kiválasztani.
- Megtervezni az adatgyűjtést, majd az adatokat megfelelő módon feldolgozni
- A helyre vonatkozó szakadatokat és más kapott eredményeket helyesen értelmezni.
- A feldolgozott adatokat, eredményeket megfelelő színvonalon és pontossággal jeleníti meg.
C. Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
- Csapatmunka során igyekszik arányosan kivenni a munkából a részét.
- A projekt konzultációkon részt vesz, azokra időben és felkészülten érkezik.
D. Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi el a projektfeladatban számára kijelölt feladatokat, feladatrészeket.
- Munkáját érő oktatói és hallgatói kritikák esetén a megalapozott észrevételeket elfogadja, beépíti további feladatvégzésébe.
- Együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában.
- Aktívan részt vesz a szakmai vitában a projektfeladatok prezentációja során.
- Véleményét indoklással együtt kifejti.
2.3 Oktatási módszertan
Konzultáció támogatásával gyakorlatban elvégzett projektfeladat. Teljesítményértékelés pro-jektbeszámolón keresztül.
2.4 Részletes tárgyprogram
Hét | Előadások és gyakorlatok témaköre |
1. | Feladat kiadása, értelmezése |
2. | Konzultáció |
3. | Előrehaladási bemutató |
4. | Konzultáció |
5. | Előrehaladási bemutató |
6. | Konzultáció |
7. | Félidős értékelés |
8. | Konzultáció |
9. | Előrehaladási bemutató |
10. | Konzultáció |
11. | Előrehaladási bemutató |
12. | Konzultáció |
13. | Végső eredmények kiértékelése |
14. | Végső eredmények bemutatása |
A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
a) Letölthető anyagok: https://edu.epito.bme.hu/course/view.php?id=1960
2.6 Egyéb tudnivalók
A tantárgy része lehet ipari partner csoportos meglátogatása.
2.7 Konzultációs lehetőségek
Konzultációs időpontok: a tanszék honlapján megadottak szerint, vagy előzetesen, e-mail-ben egyeztetve; e-mail: barsi.arpad@epito.bme.hu
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak
II. Tárgykövetelmények
3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
A 0. pontban megfogalmazott projektbeszámoló, a gyakorlatokon és a konzultációkon tanúsított aktív részvétel alapján történik.
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
projektfeladat (folyamatos részteljesítmény-értékelés) | PRO | A.1-A.4; B.1-B.4; C.1-C.3 |
aktív részvétel (folyamatos részteljesítmény-értékelés) | A | C.1-C.3; D.1-D.5 |
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Jele | Részarány |
Projektfeladat | 90 % |
Aktív részvétel | 10% |
Összesen | 100% |
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A tárgyból nem szerezhető aláírás.
3.5 Érdemjegy megállapítása
Érdemjegy | Pontszám (P) |
jeles (5) | 80<=P |
jó (4) | 70<=P<80% |
közepes (3) | 60<=P<70% |
elégséges (2) | 50<=P<60% |
elégtelen (1) | P<50% |
3.6 Javítás és pótlás
A tárgyból pótbeadás nincs.
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység | Óra/félév |
részvétel a konzultációkon | 6×2=12 |
felkészülés a teljesítményértékelésre | 6 |
projektfeladat elkészítése | 42 |
Összesen | 60 |
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2020. február 5.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak