Tantárgyi adatlap

Download PDF

I. Subject Specification

1. Basic Data
1.1 Title
Tartószerkezetek projekt
1.2 Code
BMEEOHSMS5P
1.3 Type
Module with associated contact hours
1.4 Contact hours
Type Hours/week / (days)
Seminar 2
1.5 Evaluation
Midterm grade
1.6 Credits
5
1.7 Coordinator
name Dr. Vigh László Gergely
academic rank Associate professor
email vigh.laszlo.gergely@emk.bme.hu
1.8 Department
Department of Structural Engineering
1.9 Website
1.10 Language of instruction
hungarian and english
1.11 Curriculum requirements
-
1.12 Prerequisites
Ajánlott előkövetelmény:
  • Tartószerkezetek 1. (BMEEOHSMS51)
1.13 Effective date
5 February 2020

2. Objectives and learning outcomes
2.1 Objectives
A tantárgya célja, hogy a hallgató egy, az érdekeltségének megfelelő témakörben megoldjon egy tartószerkezethez kapcsolódó problémát, ezáltal fejlessze probléma megoldó képességét elmélyülve egy speciális problémában, elsajátítsa az irodalomkutatás módszertanát, az ismeretek rendszerezésének módját, törekedjen az átfogó gondolkodásmódra. Cél, hogy a feladat önálló megoldásával alkalmassá váljon a tervezői vagy kutatói feladatok során előálló problémák hatékony megoldására. A vizsgálat tárgya bármely, a konzulenssel egyeztetett tartószerkezeti probléma lehet, nem kizárólagosan: tartószerkezet, annak egy része vagy részletének numerikus modellezése, analízise és/vagy tervezése, kísérleti analízis; kutatás, kutatás-fejlesztés vagy szakértő tervezői feladat formájában; saját kezdeményezés, megadott feladat vagy folyó kutatási projekthez kapcsolódóan.
2.2 Learning outcomes
Upon successful completion of this subject, the student:
A. Knowledge
  1. érti a megoldandó probléma elvi hátterét, ismeri előzményeit,
  2. ismeri a megoldandó probléma legfontosabb irodalmi hátterét,
  3. ismeri a problémamegoldáshoz szükséges legfontosabb számítási módszer(eke)t,
  4. ismeri a választott módszer előnyeit, hátrányait, lehetőségeit, korlátait,
B. Skills
  1. alkalmazza a megoldáshoz választott módszert, eszközt,
  2. értelmezi és értékeli a megoldás során kapott eredményeket,
  3. képes értelmezni a vizsgált problémához kapcsolódó szabályozásokat, szabványokat,
C. Attitudes
  1. együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval,
  2. folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
  3. nyitott az információtechnológiai eszközök használatára,
  4. törekszik a feladatmegoldáshoz szükséges eszközrendszer megismerésére és rutinszerű használatára,
  5. törekszik a pontos és hibamentes feladatmegoldásra,
  6. nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
  7. a számításai során kapott eredményeket kritikusan szemléli, korrigálja hibáit,
D. Autonomy and Responsibility
  1. önállóan végzi a problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
  2. gondolkozásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza.
2.3 Methods
Önállóan (kivételes esetben csoportos munka összetett feladat részfeladataira) készített feladat folyamatos konzultáció/témavezetés mellett, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata.
2.4 Course outline
Hét Előadások és gyakorlatok témaköre
1. Bevezetés, projektfeladat ismertetése.
2. Irodalomkutatás, témaválasztási lehetőségek meghatározása.
3. Irodalomkutatás, konzultáció.
4. Témaválasztás és irodalom feldolgozás véglegesítése. Részösszefoglalás.
5. Feladatfüggő konzultáció.
6. Feladatfüggő konzultáció.
7. Feladatfüggő konzultáció.
8. Részösszefoglalás, konzultáció.
9. Feladatfüggő konzultáció.
10. Feladatfüggő konzultáció.
11. Feladatfüggő konzultáció.
12. Feladatfüggő konzultáció.
13. Feladatfüggő konzultáció.
14. Összefoglalás.

The above programme is tentative and subject to changes due to calendar variations and other reasons specific to the actual semester. Consult the effective detailed course schedule of the course on the subject website.
2.5 Study materials
a) Tankönyvek, szakirodalom:
  • feladatspecifikus; konzulenssel egyeztetendő
b) Letölthető anyagok: tantárgy honlapján feltöltött anyagok, pl.:
  • Általános előadások diái
  • segédletek
2.6 Other information
---
2.7 Consultation

Konzultációs időpontok:

a tanszék honlapján megadottak szerint, vagy előzetesen, e-mail-ben egyeztetve a konzulenssel

This Subject Datasheet is valid for:
2023/2024 II. félév

II. Subject requirements

Assessment and evaluation of the learning outcomes
3.1 General rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a folyamatos felügyelet/irányítás alatt végrehajtott házi feladat és a konzultációs teljesítmény (folyamatos részteljesítmény értékelés) alapján történik.
3.2 Assessment methods
Teljesítményértékelés neve (típus) Jele Értékelt tanulási eredmények
Házi feladat HF A.1-A.4; B.1-B.3; C.1-C.7; D.1-D.2
aktív részvétel (folyamatos részteljesítmény-értékelés) A A.1-A.4; B.1-B.3; C.1-C.7; D.1-D.2

The dates of deadlines of assignments/homework can be found in the detailed course schedule on the subject’s website.
3.3 Evaluation system
Jele Részarány
HF2 80%
A 20%
Szorgalmi időszakban összesen 100%
Összesen 100%
A házi feladathoz előrehaladási bemutatók tartoznak; ezek aktuális időpontjait a tárgy honlapján hirdetjük meg. A végső beadás feltétele, hogy az előírt előrehaladási bemutatók minimum felét a hallgató eredményesen teljesítse.
3.4 Requirements and validity of signature
A tárgyból nem szerezhető aláírás.
3.5 Grading system
A félévközi eredmény elégtelen, amennyiben az alábbiak bármelyike teljesül:
  • Az előrehaladási bemutatók kevesebb mint felét teljesítette a hallgató.
  • A házi feladatra és konzultációra kapott összpontszám (HF+A) nem éri el az elérhető pontszám 50%-át.
A végső érdemjegyet a 3.3-ban részletezett összes teljesítményértékelés összpontszáma (= HF + A) alapján számítjuk:
Érdemjegy Pontszám (P)
jeles (5) 85<=P
jó (4) 75<=P<85%
közepes (3) 60<=P<75%
elégséges (2) 50<=P<60%
elégtelen (1) P<50%
3.6 Retake and repeat
  1. Minden előrehaladási bemutató egy héttel később pótolható, késedelmi díj ellenében .
  2. HF – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási hét utolsó napján 12:00 óráig küldhető be elektronikus formában a tárgy honlapján keresztül.
  3. Az A aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető.
3.7 Estimated workload
Tevékenység Óra/félév
részvétel a kontakt tanórákon 14×2=28
házi feladat elkészítése 84
felkészülés előrehaladási bemutatóra 6
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 30
Összesen 150
3.8 Effective date
5 February 2020
This Subject Datasheet is valid for:
2023/2024 II. félév