Tantárgyi adatlap

PDF letöltése

I. Tantárgyleírás

1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
Építőanyagok 2
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOEMK601
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus Óraszám / (nap)
Előadás (elmélet) 2
Laboratóriumi gyakorlat 1
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Vizsga
1.6 Kreditszám
3
1.7 Tárgyfelelős
név Dr. Nemes Rita
beosztás Egyetemi docens
email nemes.rita@emk.bme.hu
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Építőanyagok és Magasépítés Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar és angol
1.11 Tantárgy típusa
Nem az építőmérnöki program része
1.12 Előkövetelmények
Strong prerequisites:
  • Építőanyagok 1. (BMEEOEMA301)
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2020. február 1.

2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
Az korábban megismert építőanyagok jellemezőinek pontosítása.
Tartósság, fenntarthatóság, felújíthatóság kapcsolata.
Épületdignosztikai alapismeretek.
Önálló anyagértékelés, új vagy korábban más funkcióban használt építőanyag esetén (házi feladat).
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
  1. ismeri az alapvető anyagtani fogalmakat,
  2. ismeri az építőanyagok alapvető tulajdonságait és azok vizsgálati módszereit,
  3. áttekintéssel rendelkezik a fémek, a beton, a kerámiák, a fa, az üveg és a műanyagok területein,
  4. tájékozott az építőanyagok területén,
  5. ismeri az adott szerkezetek, ill. szerkezeti elemekhez alkalmazható építőanyagokat és kiválasztásuk lehetséges szempontjait és módjait.
B. Képesség
  1. használja és tudja értelmezni a megfelelő anyagtani jelöléseket,
  2. rutinszerűen tudja értelmezni és összehasonlítani az anyagok alapvető jellemzőit,
  3. kiválasztja a (tantárgy témakörének megfelelő) szerkezethez megfelelő építőanyagot,
  4. lényegre törően, a terminológia helyes használatával képes ismertetni szóban és írásban a tantárgy bármely témakörét,
  5. képes az elméleti ismeretek kritikus és átgondolt alkalmazására adott feladat elkészítésekor
C. Attitűd
  1. együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval,
  2. folyamatos ismeretszerzéssel bővíti kommunikációs készségét, tudását és szakmai szókincsét,
  3. törekszik pontos terminológia használatára,
  4. otthoni feladatai során hatékonyan alkalmazza az ismeretszerzés módjait (jegyzet, gyakorlati órán készült jegyzőkönyvek, katalógusok, a megfelelő online források beazonosítása).
D. Önállóság és felelősség
  1. önállóan végzi el a kőzetfelimeréshez szükséges gyakorló feladatokat az erre biztosított idősávban és helyiségben,
  2. munkáját érő megalapozott kritikai észrevételeket elfogadja, beépíti további feladatvégzésébe,
  3. egyes helyzetekben – pl. laborgyakorlati órákon- együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában,
  4. aktívan részt vesz szakmai vitában, véleményét indoklással együtt fejti ki.
2.3 Oktatási módszertan
Előadás
Laborgyakorlat (önálló mérések, vizsgálatok bemutatása)
Önálló feladat (anyagértékelés) konzultációval
2.4 Részletes tárgyprogram
HétElőadások és gyakorlatok témaköre
1.Tartósság
2.Környezetkímélő építés anyagai
Kötőanyagok laborgyakorlat
3.Kőanyaghalmazok
4.Speciális betonok
Adalékanyagok laborgyakorlat
5.Fémek korróziója
6.Falszerkezetek anyagai
Falazóanyagok laborgyakoralt
7.Vázlattervi hét
8.Utólagos hőszigetelések
9.Diagnosztika
Diagnosztika laborgyakoralt
10.ZH
11.Utólagos vízszigetelések
Vízszigetelések laborgyakorlat
12.Felületvédelem
Felületvédő anyagok laborgyakorlat
13.Faanyagok
14.Feldolgozási hét

A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
Előadásfóliák emlékeztetői
Gyakorlati segédletek
Moodle gyakorló feladatok
2.6 Egyéb tudnivalók
2.7 Konzultációs lehetőségek

E-mail-es egyeztetést követően.

Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak

II. Tárgykövetelmények

3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése zárthelyi dolgozat és házi feladat alapján történik. A hallgatói jelenléti követelmény a kontaktórákon min. 70%.
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus)JeleÉrtékelt tanulási eredmények
1 db összefoglaló zárthelyi dolgozat (összegző értékelés)ZHA.1-A.4; B.1-B.2, B.4; C.1-C.3
1 db házi feladat (folyamatos részteljesítmény-értékelés)HFA.1-A.5; B.1-B.5; C.3-C.4; D.1-D.4
1 db vizsga (összegző értékelés)VA.1-A.4; B.1-B.2, B.4; C.3

A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
JeleRészarány
zh40%
hf10%
vizsga50%
Összesen100%
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
ZH min. 50%
HF min. 50%
VIZSGA min. 50%
A megszerzett aláírás a következő tanévben érvényes.
3.5 Érdemjegy megállapítása
ÉrdemjegyPontszám (P)
jeles (5)85-100
jó (4)74-84,9
közepes (3)62-73,9
elégséges (2)50-61,9
elégtelen (1)0-49,9
3.6 Javítás és pótlás
ZH egy alkalommal pótolható órarenden kívüli időpontban
Házi feladat a pótlási hét pénteken 12 óráig pótolható különeljárási díj megfizetése mellet és az elért pontszám 20%-kal csökkentett értékének figyelembevételével.
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
TevékenységÓra/félév
előadás24
laborgyakorlat12
önálló munkavégzés24
önálló tanulás40
Összesen90
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2020. február 1.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak