Tantárgyi adatlap

PDF letöltése

I. Tantárgyleírás

1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
Új anyagok és technológiák
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOEMM7L4
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus Óraszám / (nap)
Előadás (elmélet) 2
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Félévközi érdemjegy
1.6 Kreditszám
3
1.7 Tárgyfelelős
név Dr. Fenyvesi Olivér
beosztás Egyetemi docens
email fenyvesi.oliver@emk.bme.hu
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Építőanyagok és Magasépítés Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar
1.11 Tantárgy típusa
Szakirányú továbbképzés
1.12 Előkövetelmények
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2017. szeptember 1.

2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A tárgy keretein belül a hallgatók megismerkednek az anyagok technológiai kihívásaival, a műszakilag optimális anyagkiválasztás szempontjaival, az anyagokat, építési termékeket érő környezeti hatásokkal. Átfogó technológiai ismereteket kapnak a nagynyomású vizes tisztítás és vágás, a lőtthabarcs és lőttbeton, a szerkezeti könnyűbetonok korszerű alkalmazásáról. Megismerik a szerkezeti megerősítések lehetőségeit kompozit anyagokkal, újfajta szálerősítések anyagait, a vasbeton előregyártás korszerű technológiáit, elasztomerek, szórt fóliák alkalmazási technológiáit. A félév során egy önállóan kiválasztott új anyagot vagy technológiát kell mélyebben megismerni és elemezni, prezentáció formájában bemutatni.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
  1. áttekintéssel rendelkezik a legújabb építőanyagok és építési termékek fajtáit tekintve,
  2. áttekintéssel rendelkezik a legújabb építéstechnológiákkal kapcsolatban,
  3. megérti az újszerű technológiák alapelveit,
B. Képesség
  1. szakszerűen, a szakmai szókincs korrekt használatával kommunikál az adott témakörökről,
  2. megbízhatóan értékeli a különböző új anyagok és technológiák alkalmazhatóságát, viselkedését,
  3. képes az elméleti ismeretek kritikus és átgondolt alkalmazására adott technológiai tervezés készítésekor,
  4. különböző műszaki szempontok szerint funkciójuknak megfelelően értékelni tudja az egyes építőanyagok és technológiák előnyeit és hátrányait,
C. Attitűd
  1. folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását, és nyitott az információszerzés új lehetőségeinek használatára,
  2. törekszik a szabatos szakmai kifejezések használatára,
  3. ismeri és önállóan értelmezi az új anyagok és technológiák minősítési anyagjellemzőit és a technológiákat jellemző műszaki paramétereket,
D. Önállóság és felelősség
  1. önállóan elvégzi a választott tanulmány/téma feldolgozását,
  2. nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
2.3 Oktatási módszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan készített tanulmány és prezentáció (házi feladat).
2.4 Részletes tárgyprogram
Hét Előadások témaköre
1 Az anyagok és technológiák kihívásai. A beton jövője.
2 Az anyagválasztás szempontjai. Környezeti hatások.
3 Nagynyomású vizes tisztítás és vágás technológiája és lehetőségei. Lőtthabarcs és lőttbeton technológiája. Építőiparban használatos elasztomerek, szórt fóliák, hézagtömítők.
4 Szerkezeti könnyűbetonok korszerű alkalmazása. A vasbeton előregyártás korszerű módszerei.

A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
Letölthető anyagok:
  1. Elektronikus jegyzet: Józsa Zsuzsanna, Balázs L. György: „Új anyagok és technológiák”, honlapról letölthető
  2. Segédlet: előadás jegyzetek
  3. Oktató videók
2.6 Egyéb tudnivalók
2.7 Konzultációs lehetőségek

A tanszék honlapján megadottak szerint, vagy

előzetesen, e-mail-ben egyeztetve; e-mail:

fenyvesi.oliver@emk.bme.hu; balazs.gyorgy@emk.bme.hu

Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak

II. Tárgykövetelmények

3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy házi feladat (HF), valamint az előadásokon tanúsított aktív részvétel (A; részteljesítmény értékelés) alapján történik.
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus)JeleÉrtékelt tanulási eredmények
Házi feladat (folyamatos részteljesítmény értékelés)HFA.1-A.3; B.1-B.4; C.1-C.3; D.1-D.2
aktív részvétel (folyamatos részteljesítmény értékelés)AA.1-A.3; B.1-B.4; C.1-C.3; D.1-D.2
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladat ki- és beadási határ-idejét a „Részletes féléves ütemterv” tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
JeleRészarány
HF60%
A40%
Összesen100%
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A tárgyból nem szerezhető aláírás.
3.5 Érdemjegy megállapítása
ÉrdemjegyPontszám (P)
jeles (5)85<=P
jó (4)74<=P<85%
közepes (3)63<=P<74%
elégséges (2)50<=P<63%
elégtelen (1)P<50%
3.6 Javítás és pótlás
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen az utolsó előadásig adható be.
2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető.
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység Óra/félév
részvétel a kontakt tanórákon 4×2=8
félévközi készülés az órákra 4×4=16
házi feladat elkészítése 30
prezentáció elkészítése 10
kijelölt írásos és audiovizuális tananyag önálló elsajátítása 26
Összesen 90
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2017. szeptember 1.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak