Tantárgyi adatlap
Teljesítési követelmények
Tantárgyi adatlap
PDF letöltéseI. Tantárgyleírás
1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
Új anyagok és technológiák
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOEMM7L4
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus | Óraszám / (nap) |
Előadás (elmélet) | 2 |
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Félévközi érdemjegy
1.6 Kreditszám
3
1.7 Tárgyfelelős
név | Dr. Fenyvesi Olivér |
beosztás | Egyetemi docens |
fenyvesi.oliver@emk.bme.hu |
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Építőanyagok és Magasépítés Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar
1.11 Tantárgy típusa
Szakirányú továbbképzés
1.12 Előkövetelmények
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2017. szeptember 1.
2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A tárgy keretein belül a hallgatók megismerkednek az anyagok technológiai kihívásaival, a műszakilag optimális anyagkiválasztás szempontjaival, az anyagokat, építési termékeket érő környezeti hatásokkal. Átfogó technológiai ismereteket kapnak a nagynyomású vizes tisztítás és vágás, a lőtthabarcs és lőttbeton, a szerkezeti könnyűbetonok korszerű alkalmazásáról. Megismerik a szerkezeti megerősítések lehetőségeit kompozit anyagokkal, újfajta szálerősítések anyagait, a vasbeton előregyártás korszerű technológiáit, elasztomerek, szórt fóliák alkalmazási technológiáit. A félév során egy önállóan kiválasztott új anyagot vagy technológiát kell mélyebben megismerni és elemezni, prezentáció formájában bemutatni.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
- áttekintéssel rendelkezik a legújabb építőanyagok és építési termékek fajtáit tekintve,
- áttekintéssel rendelkezik a legújabb építéstechnológiákkal kapcsolatban,
- megérti az újszerű technológiák alapelveit,
B. Képesség
- szakszerűen, a szakmai szókincs korrekt használatával kommunikál az adott témakörökről,
- megbízhatóan értékeli a különböző új anyagok és technológiák alkalmazhatóságát, viselkedését,
- képes az elméleti ismeretek kritikus és átgondolt alkalmazására adott technológiai tervezés készítésekor,
- különböző műszaki szempontok szerint funkciójuknak megfelelően értékelni tudja az egyes építőanyagok és technológiák előnyeit és hátrányait,
C. Attitűd
- folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását, és nyitott az információszerzés új lehetőségeinek használatára,
- törekszik a szabatos szakmai kifejezések használatára,
- ismeri és önállóan értelmezi az új anyagok és technológiák minősítési anyagjellemzőit és a technológiákat jellemző műszaki paramétereket,
D. Önállóság és felelősség
- önállóan elvégzi a választott tanulmány/téma feldolgozását,
- nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
2.3 Oktatási módszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan készített tanulmány és prezentáció (házi feladat).
2.4 Részletes tárgyprogram
Hét | Előadások témaköre |
1 | Az anyagok és technológiák kihívásai. A beton jövője. |
2 | Az anyagválasztás szempontjai. Környezeti hatások. |
3 | Nagynyomású vizes tisztítás és vágás technológiája és lehetőségei. Lőtthabarcs és lőttbeton technológiája. Építőiparban használatos elasztomerek, szórt fóliák, hézagtömítők. |
4 | Szerkezeti könnyűbetonok korszerű alkalmazása. A vasbeton előregyártás korszerű módszerei. |
A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
Letölthető anyagok:
- Elektronikus jegyzet: Józsa Zsuzsanna, Balázs L. György: „Új anyagok és technológiák”, honlapról letölthető
- Segédlet: előadás jegyzetek
- Oktató videók
2.6 Egyéb tudnivalók
2.7 Konzultációs lehetőségek
A tanszék honlapján megadottak szerint, vagy
előzetesen, e-mail-ben egyeztetve; e-mail:
fenyvesi.oliver@emk.bme.hu; balazs.gyorgy@emk.bme.hu
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak
II. Tárgykövetelmények
3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy házi feladat (HF), valamint az előadásokon tanúsított aktív részvétel (A; részteljesítmény értékelés) alapján történik.
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
Házi feladat (folyamatos részteljesítmény értékelés) | HF | A.1-A.3; B.1-B.4; C.1-C.3; D.1-D.2 |
aktív részvétel (folyamatos részteljesítmény értékelés) | A | A.1-A.3; B.1-B.4; C.1-C.3; D.1-D.2 |
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Jele | Részarány |
HF | 60% |
A | 40% |
Összesen | 100% |
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A tárgyból nem szerezhető aláírás.
3.5 Érdemjegy megállapítása
Érdemjegy | Pontszám (P) |
jeles (5) | 85<=P |
jó (4) | 74<=P<85% |
közepes (3) | 63<=P<74% |
elégséges (2) | 50<=P<63% |
elégtelen (1) | P<50% |
3.6 Javítás és pótlás
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen az utolsó előadásig adható be.
2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető.
2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető.
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység | Óra/félév |
részvétel a kontakt tanórákon | 4×2=8 |
félévközi készülés az órákra | 4×4=16 |
házi feladat elkészítése | 30 |
prezentáció elkészítése | 10 |
kijelölt írásos és audiovizuális tananyag önálló elsajátítása | 26 |
Összesen | 90 |
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2017. szeptember 1.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak