Tantárgyi adatlap
Tantárgyi adatlap
PDF letöltéseI. Tantárgyleírás
1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
Korrózióvédelem
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOHSTHEI
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus | Óraszám / (nap) |
Előadás (elmélet) | 3 |
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Vizsga
1.6 Kreditszám
3
1.7 Tárgyfelelős
név | Dr. Fenyvesi Olivér |
beosztás | Adjunktus |
fenyvesi.oliver@emk.bme.hu |
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Hidak és Szerkezetek Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar
1.11 Tantárgy típusa
Szakirányú továbbképzés
1.12 Előkövetelmények
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2017. szeptember 1.
2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A féléves munka során a hallgatók ismereteket szereznek az alábbi témakörökben:
Az építőanyagok - ezen belül elsősorban acélok, vasbeton és feszített vasbeton szerkezetek - tönkremenetelét okozó hatások, az anyagok tönkremenetele és a károsodás elkerülésének módjai.
A hallgatók a kontaktórákon és az otthoni egyéni munka során a fenti témakörökben elsajátított ismeretek feldolgozásával mélyítik el szaktudásukat, és fejlesztik szakmai képességeiket.
Az építőanyagok - ezen belül elsősorban acélok, vasbeton és feszített vasbeton szerkezetek - tönkremenetelét okozó hatások, az anyagok tönkremenetele és a károsodás elkerülésének módjai.
A hallgatók a kontaktórákon és az otthoni egyéni munka során a fenti témakörökben elsajátított ismeretek feldolgozásával mélyítik el szaktudásukat, és fejlesztik szakmai képességeiket.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
- áttekintéssel rendelkezik az acélok, vasbeton és feszített vasbeton szerkezetek károsodásáról és korrózió elleni védelméről,
- (előző tanulmányaira építve) ismeri a az acélok, vasbeton és feszített vasbeton szerkezetek olyan hibás anyaghasználatra vonatkozó beépítési hibákat, amelyek miatt az anyagok korrodálódtak, azok a mérnöki műtárgy vagy szerkezet károsodását okozták, vagy a későbbiekben okozhatják,
- ismeri a korrózióvédelemhez alkalmazott felületelőkészítési eljárásokat,
- ismeri a korrózióvédelem aktív és passzív módjait (katódos védelem, inhibitorok, szerves, szervetlen, fémes bevonatok, stb.),
- ismeri a korrózióvédelem ellenőrző mérési módszereit,
B. Képesség
- használja korábbi szaktudását, rendszerezi és kiegészíti korróziós ismereteit,
- szakszerűen használja és építi össze az építőanyagokat és ezzel károsodásukat megelőzi,
- az építőanyagok korrózió elleni védelmének megfelelő kiválasztására képes,
- mérési eredmények alapján képes a korrózióvédelmi rendszerek értékelésére,
C. Attitűd
- együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- folyamatos ismeretszerzéssel bővíti az anyagtani tudását elsősorban a korrózióvédelem területén,
D. Önállóság és felelősség
- önállóan végzi el az otthoni munkaként kijelölt feladatát,
- aktívan részt vesz a szakmai vitában, illetve a foglalkozásokon,
- véleményét indoklással együtt kifejti.
2.3 Oktatási módszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, vizsga.
2.4 Részletes tárgyprogram
Hét | Előadások és gyakorlatok témaköre |
1. | Felülettisztítás, felület előkészítés |
2. | Acél korrózióvédelem - szerves és szervetlen bevonatok, ellenőrző mérési módszerek és kiértékelésük |
3. | Elasztomerek |
4. | Betonjavítás és sóvédelmi bevonatok |
A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
a) Tanköny:
- Balázs György: Építőanyagok és kémia Tankönyvkiadó 2002. Jegyzet kód 94493
- Előadás-vázlatok
- MSZ_EN_ISO_12944 szabványsorozat
- MSZ EN 1504 szabványsorozat
- MSZ EN ISO 4628 szabványsorozat
- MSZ EN ISO 8501, 8503
- MSZ EN ISO 2063
- MSZ EN ISO 1461
- e-UT 07.04.11 [UT 2.2-202]
- e-UT 07.04.13
2.6 Egyéb tudnivalók
2.7 Konzultációs lehetőségek
Konzultációs időpontok:
a tanszék honlapján megadottak szerint, vagy
előzetesen,
e-mail-ben egyeztetve; e-mail: fenyvesi.oliver@emk.bme.hu
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak
II. Tárgykövetelmények
3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a vizsga alapján történik.
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
Vizsga | V | A.1-A.5; B.1-B.4; C.1-C.2; D.1-D.3 |
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Jele | Részarány |
V | 100% |
Összesen | 100% |
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A tárgyból aláírás szerezhető az előadások 60%-án való jelenlét eredményes teljesítése esetén.
3.5 Érdemjegy megállapítása
Érdemjegy | Pontszám (P) |
jeles (5) | 85 % <= P |
jó (4) | 74 % <= P < 85% |
közepes (3) | 63 % <= P <74% |
elégséges (2) | 50 % <= P < 63% |
elégtelen (1) | 50% < P |
3.6 Javítás és pótlás
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység | Óra/félév |
részvétel kontaktórám | 9 |
felkészülés teljesítményétékelésre | 36 |
szabványok és műszaki előírások tanulmányozása | 20 |
felkészülés az órákra, szakirodalom tanulmányozása | 25 |
Összesen | 90 |
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2017. szeptember 1.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak