Tantárgyi adatlap
PDF letöltéseI. Tantárgyleírás
1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
Betontechnológia MSc
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOEMMX62
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus | Óraszám / (nap) |
Előadás (elmélet) | 2 |
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Félévközi érdemjegy
1.6 Kreditszám
2
1.7 Tárgyfelelős
név | Dr. Nehme Salem Georges |
beosztás | Egyetemi docens |
salem.nehme@emk.bme.hu |
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Építőanyagok és Magasépítés Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar
1.11 Tantárgy típusa
Szabadon választható a Szerkezet-építőmérnök (MSc) szakon
1.12 Előkövetelmények
Ajánlott előkövetelmény:
- Anyagtudomány építőmérnököknek (BMEEOEMMS52)
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2017. szeptember 1.
2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A tárgy ismereteket ad át a speciális betontechnológiáról. A tárgy keretében a hallgatók megismerkedhetnek a lövellt betonok, nagyszilárdságú és ultra-nagyszilárdságú, nagy teljesítőképességű betonok, kerámiabetonok, látszóbetonok, ipari padló betonok, sugárvédő betonok, víz alatti betonozás, esztrichek, tömegbetonok, öntömörödő betonok, easycrete, duzzadó betonok fajtáival és a különböző tervezési módokkal. A hallgatók mélyreható ismereteket szerezhetnek a betontechnológia témakörében, az eltérő követelmény-rendszerekben. Elsajátítják a helyes anyagok kiválasztásának szempontjait.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
- Áttekintéssel rendelkezik a speciális betontechnológia elméletéről és módszereiről.
- Különleges betonok sajátosságait és tervezési módszereit ismeri.
- Áttekintéssel rendelkezik a beton tartóssági kérdéseiről (környezeti osztályok).
- Ismeri a vasbetonszerkezetekre ható környezeti hatások szerinti kitéti osztályokat.
- Ismeri a betonozási hibák jellegét.
B. Képesség
- Szakszerűen foglalja össze a különleges betonok témakörét.
- Képes a különleges betonokat (betonösszetételt) tervezni és Betontechnológiai utasítást írni.
- Képes megítélni a helyes betontechnológiák alkalmazását.
- Képes az elméleti ismeretek kritikus és átgondolt alkalmazására adott szerkezet/szerkezeti elem elkészítésekor.
- Megérti a tartóssági tervezés elveit, képes a tervezés során figyelembe venni a tartósságot.
- Érti a szabványokat, előírásokat, ezek figyelembevételének szükségességét.
C. Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval.
- Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását, és nyitott az információszerzés új lehetőségeinek használatára.
- Törekszik a szabatos szakmai kifejezések használatára.
- Otthoni feladatai során hatékonyan alkalmazza az ismeretszerzés módjait (jegyzet, gyakorlati órán készült lapok, katalógusok, internetes források).
D. Önállóság és felelősség
- Önállóan elvégzi a választott tanulmány/téma feldolgozását.
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
2.3 Oktatási módszertan
Előadások, bemutató gyakorlatok, kommunikáció írásban és szóban, önállóan készített feladat.
2.4 Részletes tárgyprogram
Hét | Előadások és gyakorlatok témaköre |
1. | A betontechnológia alappillérei: víz-cement tényező, finomrész tartalom, tömörítés, utókezelés, konzisztencia |
2. | Tömegbetonok tervezése, technológiája |
3. | Látszóbetonok tervezése, technológiája |
4. | Nagyteljesítő képességű betonok tervezése, technológiája HPC |
5. | Nagyszilárdságú betonok tervezése, technológiája HSC |
6. | Öntömörödő betonok tervezése, technológiája SCC |
7. | Részösszefoglalás |
8. | Easycrete betonok tervezése, technológiája Lőtt betonok tervezése, technológiája |
9. | Igen nagy teljesítő képességű betonok tervezése, technológiája UHPC |
10. | Fagyálló betonok tervezése és technológiája |
11. | Korróziónak ellenálló (kerámia) betonok tervezése, technológiája |
12. | Esztrich betonok tervezése, technológiája. Víz alatti betonok tervezése és technológiája |
13. | Duzzadó betonok technológiája (ipari padló, feszített szerkezetek, hidak…) |
14. | Technológia készítés fogalmazása, pörgetett betonok |
A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
a) Letölthető anyagok:
- Elektronikus jegyzet: előadási jegyzet
2.6 Egyéb tudnivalók
---
2.7 Konzultációs lehetőségek
Konzultációs időpontok:
a tanszék honlapján megadottak szerint, vagy előzetesen, e-mail-ben egyeztetve; e-mail: salem.nehme@emk.bme.hu
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak
II. Tárgykövetelmények
3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy házi feladat, és egy félév végi írásbeli és utána fakultatív szóbeli vizsga alapján történik.
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
1.házi feladat (folyamatos részteljesítmény értékelés) | HF1 | A.1-A.5; B.1-B.6; C.1-C.4; D.1-D.2 |
vizsga | V | A.1-A.5; B.1-B.6; C.3; D.2 |
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Jele | Részarány |
HF1 | 30% |
Szorgalmi időszakban összesen | 30% |
V | 70% |
Összesen | 100% |
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A félévközi követelmény (HF1 és a jelenléti követelmény) elégséges szintű teljesítésével szerezhető aláírás.
3.5 Érdemjegy megállapítása
Érdemjegy | Pontszám (P) |
jeles (5) | 85% ≤ P |
jó (4) | 74% ≤ P < 85% |
közepes (3) | 63% ≤ P < 74% |
elégséges (2) | 50% ≤ P < 63% |
elégtelen (1) | P < 50% |
3.6 Javítás és pótlás
- A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg.
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység | Óra/félév |
részvétel a kontakt tanórákon | 14×2=28 |
félévközi készülés az órákra | 14×0,5=7 |
házi feladat elkészítése | 15 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 15 |
felkészülés a vizsgára | 25 |
Összesen | 90 |
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2019. szeptember 1.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak