Tantárgyi adatlap
PDF letöltéseI. Tantárgyleírás
1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
Magasépítő és rekonstrukció projekt
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOEMMS5P
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus | Óraszám / (nap) |
Konzultáció | 2 |
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Félévközi érdemjegy
1.6 Kreditszám
5
1.7 Tárgyfelelős
név | Dr. Szalay Zsuzsa |
beosztás | Egyetemi docens |
szalay.zsuzsa@emk.bme.hu |
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Építőanyagok és Magasépítés Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar
1.11 Tantárgy típusa
Kötelezően választható a Szerkezet-építőmérnök (MSc) szak Magasépítő és rekonstrukció specializációján
1.12 Előkövetelmények
Ajánlott előkövetelmény:
- Szerkezetek diagnosztikája (BMEEOEMMM-1)
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2017. szeptember 1.
2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A tantárgy a mesterképzés hallgatóinak a magasépítési tervezői, praxisban az ingatlanfejlesztői, tervezési, gyártási és szerelési technológiákkal összefüggő komplex gondolkodással kívánja megismertetni a hallgatóságot. A tervezési feladat elvégzése során a speciális szerkezetek épületenergetikai vonatkozásokat, az épületminősítő rendszerek meghatározó szempontjait a BIM (Building Information Modeling) tervezési technológia elemeinek alkalmazásával ismerheti meg a hallgató. Az ismeretek összességének elsajátításáról egy építészetileg meghatározott lakó- köz- vagy ipari épület projekt önállóan vagy kiscsoportokban (2-3 fő) készítendő - anyagtani, diagnosztikai, szimulációs és/vagy számítási feladat elvégzésével és dokumentálásával, ennek összegző teljesítményértékeléssel kell számot adniuk a hallgatóknak.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
- ismeri az ingatlanfejlesztésre vonatkozó szempontrendszereket
- megérti az ingatlanfejlesztés és a komplex energiatudatos építési rendszer összefüggéseit
- érti az energiatudatosságra és környezettudatosságra vonatkozó főbb előírások vonatkozásait
- áttekintéssel bír a mérnöki tevékenységhez kapcsolódó szakági feladatok műszaki kérdéseiről és annak a tervezési gyakorlatban történő alkalmazásáról
- ismeri, megérti a tervezés során alkalmazandó BIM alapú tervezéstechnológia lehetőségeit és szakági feladatait
B. Képesség
- az ingatlanfejlesztés elsajátított alapkérdésein keresztül alkalmazni tudja a szakma alapelveit, megérti a főbb meghatározó alkotóelemeinek jelentőségét
- szakszerűen, a rajzi jelrendszer és a szakmai szókincs korrekt használatával kommunikál az adott témakörökről
- a gyakorlatban alkalmazni képes az ingatlanfejlesztés és a komplex energiatudatos építési rendszer összefüggéseit
- a gyakorlatban alkalmazni képes az energiatudatosságra és környezettudatosságra vonatkozó főbb előírások vonatkozásait, illetve projekttervét ezen elvek figyelembevételének készíti el
- a tervezési feladat elvégzése során hatékonyan alkalmazza az ismeretszerzés módjait (jegyzet, katalógusok, internet)
- megbízhatóan értékeli a különböző építési technológiákat a megadott szempontok tükrében
- képes az elméleti ismeretek kritikus és átgondolt alkalmazására adott tervfeladat elkészítésekor
- alkalmazni képes a tervezés során a BIM alapú tervezéstechnológia lehetőségeit
C. Attitűd
- együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgatótársaival
- folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását, és nyitott az információszerzés új lehetőségeinek használatára
- törekszik a szabatos szakmai kifejezések használatára
D. Önállóság és felelősség
- önállóan / kiscsoportban elvégzi a választott projektfeladat feldolgozását
- nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket
2.3 Oktatási módszertan
Konzultáció során kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan készített feladatok, munkaszervezési technikák.
2.4 Részletes tárgyprogram
Hét | Előadások és gyakorlatok témaköre |
1. | Feladat kiadása, az elvárt tervezési feladatok egyeztetése |
2. | Konzultáció, beépítés lehetőségeinek elemzése, funkcionális kialakítás |
3. | Az építési helyszín megtekintése, beépítési lehetőségek vizsgálata, környezettanulmány |
4. | Konzultáció, beépítés lehetőségeinek elemzése, funkcionális kialakítás, épületminősítési lehetőségek |
5. | Konzultáció az anyagtani, diagnosztikai vizsgálati lehetőségekről |
6. | Konzultáció a BIM technológia alkalmazásával, benapozásvizsgálat épületenergetikai vizsgálat |
7. | Konzultáció az anyagtani, diagnosztikai vizsgálatok tekintetében, BIM technológiai elemzések |
8. | Konzultáció a kiadott tervezés feladatok komplex áttekintésével |
9. | Konzultáció (Épületminősítés, energetika, költségmeghatározás, stb.) |
10. | Konzultáció, komplexen a feladatok áttekintésével |
11. | Konzultáció, komplexen a feladatok áttekintésével |
12. | Konzultáció, komplexen a feladatok áttekintésével |
13. | Konzultáció, komplexen a feladatok áttekintésével, a feladatok megoldásainak véglegesítése |
14. | Prezentáció |
A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
- Elektronikus jegyzet: A TANSZÉK HONLAPJÁRÓL LETÖLTHETŐ SEGÉDLET
- Segédlet: KONZULTÁCIÓ SORÁN MEGNEVEZETT SEGÉDANYAGOK, KÖNYVEK
2.6 Egyéb tudnivalók
-
2.7 Konzultációs lehetőségek
- heti rendszerességgel az óra időpontjában
- oktatóval előzetesen egyeztetve
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
2024/2025 I. félév
II. Tárgykövetelmények
3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy projektfeladattal és a konzultáción tanúsított aktív részvétel (A; részteljesítmény értékelés) alapján történik.
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
Projektfeladat | PRO | A.1-A.5; B.1-B.8; C.1-C.3 |
aktív részvétel (folyamatos részteljesítmény értékelés) | A | C.1-C.3; D.1-D.2 |
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Jele | Részarány |
Projektfeladat | 90% |
aktív részvétel | 10% |
Szorgalmi időszakban összesen | 100% |
Összesen | 100% |
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A tárgyból nem szerezhető aláírás.
3.5 Érdemjegy megállapítása
Érdemjegy | Pontszám (P) |
jeles(5) | 80<=P |
jó(4) | 70<=P<80% |
közepes(3) | 60<=P<70% |
elégséges(2) | 50<=P<60% |
elégtelen(1) | P<50% |
3.6 Javítás és pótlás
- A projekt vázlatterve és meghatározott részfeladatának beadása a 6. és 10. héten– első alkalommal – díjmentesen pótolható vagy javítható, a további késedelem esetén a tervezési feladat nem folytatható.
- A projektfeladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg.
- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető.
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység | Óra/félév |
részvétel a konzultációkon | 14×3=42 |
félévközi készülés az órákra | 14×2=28 |
házi feladat elkészítése | 80 |
Összesen | 150 |
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2017. szeptember 1.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
2024/2025 I. félév