Tantárgyi adatlap

PDF letöltése

I. Tantárgyleírás

1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
Építmény-információs alapismeretek
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOFTTBI1
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus Óraszám / (nap)
Előadás (elmélet) 26
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Vizsga
1.6 Kreditszám
8
1.7 Tárgyfelelős
név Dr. Lovas Tamás
beosztás Egyetemi docens
email lovas.tamas@emk.bme.hu
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar és angol
1.11 Tantárgy típusa
Szakirányú továbbképzés
1.12 Előkövetelmények
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2021. február 21.

2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A féléves munka során a hallgatók ismereteket szereznek az alábbi témakörökben: A hallgatók az előadásokon megismerik a BIM szemlélet alapjait, történetét, a BIM folyamatok szereplőit, BIM-hez kapcsolódó alapfogalmakat és definícióit. A tárgy keretén belül hazai és nemzetközi esettanulmányokon keresztül ismerhetik meg a hallgatók az alkalmazási lehetőségeket. A hallgatók a kontaktórákon és az otthoni egyéni munka során a fenti témakörökben elsajátított ismeretek feldolgozásával mélyítik el szaktudásukat, és fejlesztik képességeiket.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
  1. ismeri az építmény-információs modellezés és menedzsment (BIM) kialakulásának körülményeit, motivációit,
  2. ismeri az építmény-információs modellezés és menedzsment szemléletének alapvető építőmérnöki vonatkozásait,
  3. áttekintéssel rendelkezik a BIM alkalmazási területeiről,
  4. áttekintéssel rendelkezik az építmény-információs rendszerek információ tartalmáról, területeiről,
  5. ismeri a BIM-es szaknyelvet.
B. Képesség
  1. értelmezni tudja a BIM folyamatokat, a résztvevők szerepét,
  2. szakszerűen kommunikál a BIM szaknyelv használatával,
  3. kiválasztja az adott BIM folyamathoz szükséges szoftvereket,
  4. értékeli és képes kiválasztani a BIM folyamatokhoz szükséges egyéb info-kommunikációs eszközöket.
  5. értékeli a BIM folyamatok hatékonyságát, megállapítja azok erőforrásigényét.
C. Attitűd
  1. elkötelezett a BIM rendszerek építőiparban történő felhasználásában,
  2. elkötelezett az energiatudatosság és a fenntarthatóság iránt,
  3. nyitott az új megoldások megismerése és alkalmazása tekintetében.
D. Önállóság és felelősség
  1. figyelemmel kíséri a szakterülettel kapcsolatos jogszabályi, technikai, technológiai és adminisztrációs változásokat,
  2. nyitottan fogadja a szakmailag megalapozott kritikai észrevételeket,
  3. önállóan elvégzi egy választott tanulmány/téma feldolgozását.
2.3 Oktatási módszertan
Előadások, rendelkezésre álló segédanyagok, tanulmány otthoni elkészítése.
2.4 Részletes tárgyprogram
HétElőadások és gyakorlatok témaköre
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.

A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
Előadás jegyzetek és letölthető anyagok az órán megadottak szerint
Ajánlott irodalom: 1. Zagorácz Márk – Szabó Beatrix: BIM-kézikönyv, Bevezetés az épületinformációs modellezésbe, Lechner Nonprofit Kft., 2019.
2.6 Egyéb tudnivalók
2.7 Konzultációs lehetőségek

Konzultációs időpontok: A tanszék honlapján megadottak szerint, vagy előzetesen, e-mail-ben az előadókkal egyeztetve.

Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak

II. Tárgykövetelmények

3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy összegző teljesítményértékelés és egy házi feladat alapján történik.
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus)JeleÉrtékelt tanulási eredmények
1. aktív jelenlétAD.2
2. házi feladat (részteljesítmény értékelés)HFA.1-A.5; B.1-B.5; C.2-C.3; D.1
3. szóbeli vizsgaVA.1-A.5; B.1-B.5; C.1-C.3; D.1-D.3

A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
JeleRészarány
A20%
HF40%
V40%
Összesen100%
A zárthelyi elégtelen, ha nem éri el az elérhető pontszám 50%-át. A tárgyból előrehozott írásbeli elővizsga lehetőség aktív részvétel és időben elkészített házi feladat esetén kérvényezhető.
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A tárgyból a kontaktórákon való aktív részvétel alapján szerezhető aláírás.
3.5 Érdemjegy megállapítása
ÉrdemjegyPontszám (P)
jeles (5)feltöltés alatt..
jó (4)
közepes (3)
elégséges (2)
elégtelen (1)
A végső osztályzat az egyes értékelésekre kapott osztályzatok 3.3 szerinti súlyozása szerint, és a kerekítés általános szabályait betartva alakul.
3.6 Javítás és pótlás
  1. Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető.
  2. A házi feladat pótlólagos beadására a pótlási időszak végéig van mód.
  3. Az eredménytelen vizsga TVSZ előírásai szerint pótolható.
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
TevékenységÓra/félév
részvétel a kontakt tanórákon26
félévközi készülés az órákra34
tanulmány elkészítése80
felkészülés a teljesítményértékelésre100
Összesen240
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2021. február 21.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak