Tantárgyi adatlap
Tantárgyi adatlap
PDF letöltéseI. Tantárgyleírás
1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
A beton struktúrájának és tulajdonságainak összefüggése
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOEMDT83
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus | Óraszám / (nap) |
Előadás (elmélet) | 2 |
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Vizsga
1.6 Kreditszám
3
1.7 Tárgyfelelős
név | Dr. Nehme Salem |
beosztás | Egyetemi docens |
salem.nehme@emk.bme.hu |
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Építőanyagok és Magasépítés Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar
1.11 Tantárgy típusa
Ph.D.
1.12 Előkövetelmények
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2022. szeptember 1.
2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A tárgy ismereteket ad át a speciális betonstruktúrájáról. A tárgy keretében a hallgatók megismerkedhetnek a mikro, mezo és makro-struktúrával, továbbá a beton porozitásának milyen hatása van a beton tulajdonságaira.
A hallgatók mélyreható ismereteket szerezhetnek a beton belső struktúrája témakörében, az eltérő követelmény-rendszerekben. Elsajátítják a helyes anyagok kiválasztásának szempontjait.
A hallgatók mélyreható ismereteket szerezhetnek a beton belső struktúrája témakörében, az eltérő követelmény-rendszerekben. Elsajátítják a helyes anyagok kiválasztásának szempontjait.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
- Áttekintéssel rendelkezik a speciális betonstruktúra elméletéről és módszereiről,
- Különleges betonok tulajdonságok összefüggéseinek a sajátosságai,
- Áttekintéssel rendelkezik a beton porozitásának hatása a tartóssági kérdéseire (környezeti osztályok).
- Ismeri a vasbetonszerkezetekre ható környezeti hatások szerinti kitéti osztályokat.
B. Képesség
- Szakszerűen foglalja össze a betonok porozitása témakörét.
- Képes a betonokat (betonösszetételt) tervezni.
- Képes megítélni a helyes betonösszetételek alkalmazását.
- Képes az elméleti ismeretek kritikus és átgondolt alkalmazására adott szerkezet/szerkezeti elem elkészítésekor.
- Megérti a tartóssági tervezés elveit, képes a tervezés során figyelembe venni a tartósságot.
- Érti a beton tulajdonságainak az összefüggéseit ezek figyelembevételének szükségességét.
C. Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval.
- Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását, és nyitott az információszerzés új lehetőségeinek használatára.
- Törekszik a szabatos szakmai kifejezések használatára.
- Kutatási feladatai során hatékonyan alkalmazza az ismeretszerzés módjait.
D. Önállóság és felelősség
- Önállóan elvégzi a választott tanulmány/téma feldolgozását.
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
2.3 Oktatási módszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, önállóan készített tanulmányt.
2.4 Részletes tárgyprogram
Hét | Előadások és gyakorlatok témaköre |
1. | A tartósság fogalma, gyakorlati értelmezése, fokozásának módszerei |
2. | Betonstruktúra szintjei (mikro, mozo és makro szintek) |
3. | A beton porozitásának hatása a beton tulajdonságaira |
4. | A víz-cement tényező, a beton szilárdsága és tartóssága |
5. | Hidratációhő hatása a beton tulajdonságaira |
6. | Belső hatások okozta repedések |
7. | Beton mikrostruktúrája |
8. | Beton mezostruktúrája |
9. | Beton makrostruktúrája |
10. | Tartóssági kérdések |
11. | Zsugorodás és kúszás fogalma és hatása a beton tartósságára |
12. | Elsődleges védekezési mechanizmus |
13. | másodlagos védekezési mechanizmus |
14. | kisebb hallgatói előadások |
A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
a) Letölthető anyagok:
- Elektronikus jegyzet: előadási jegyzet
- Durability od concrete structures (Geoff Mays)
2.6 Egyéb tudnivalók
2.7 Konzultációs lehetőségek
A tanszék honlapján megadottak szerint, vagy előzetesen, e-mail-ben egyeztetve; e-mail: salem.nehme@epito.bme.hu
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak
II. Tárgykövetelmények
3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy félév végi írásbeli és utána fakultatív szóbeli vizsga alapján történik.
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
Vizsga | V | A.1-A.4; B.1-B.6; C.1-C.4; D.1-D.2 |
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Jele | Részarány |
V | 100% |
Összesen | 100% |
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Előadások jelenléte: 70%
Évvégi kis előadás tartása
Évvégi kis előadás tartása
3.5 Érdemjegy megállapítása
Érdemjegy | Pontszám (P) |
jeles (5) | 85-100 |
jó (4) | 74-85 |
közepes (3) | 63-74 |
elégséges (2) | 50-63 |
elégtelen (1) | <50% |
3.6 Javítás és pótlás
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység | Óra/félév |
részvétel a kontakt tanórákon | 14×2=28 |
félévközi készülés az órákra | 14×1=14 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 18 |
felkészülés a vizsgára | 30 |
Összesen | 90 |
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2022. szeptember 1.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak