Tantárgyi adatlap
Download PDFI. Subject Specification
1. Basic Data
1.1 Title
A beton struktúrájának és tulajdonságainak összefüggése
1.2 Code
BMEEOEMDT83
1.3 Type
Module with associated contact hours
1.4 Contact hours
Type | Hours/week / (days) |
Lecture | 2 |
1.5 Evaluation
Exam
1.6 Credits
3
1.7 Coordinator
name | Dr. Nehme Salem |
academic rank | Associate professor |
salem.nehme@emk.bme.hu |
1.8 Department
Department of Construction Materials and Technologies
1.9 Website
1.10 Language of instruction
hungarian
1.11 Curriculum requirements
Ph.D.
1.12 Prerequisites
1.13 Effective date
1 September 2022
2. Objectives and learning outcomes
2.1 Objectives
A tárgy ismereteket ad át a speciális betonstruktúrájáról. A tárgy keretében a hallgatók megismerkedhetnek a mikro, mezo és makro-struktúrával, továbbá a beton porozitásának milyen hatása van a beton tulajdonságaira.
A hallgatók mélyreható ismereteket szerezhetnek a beton belső struktúrája témakörében, az eltérő követelmény-rendszerekben. Elsajátítják a helyes anyagok kiválasztásának szempontjait.
A hallgatók mélyreható ismereteket szerezhetnek a beton belső struktúrája témakörében, az eltérő követelmény-rendszerekben. Elsajátítják a helyes anyagok kiválasztásának szempontjait.
2.2 Learning outcomes
Upon successful completion of this subject, the student:
A. Knowledge
- Áttekintéssel rendelkezik a speciális betonstruktúra elméletéről és módszereiről,
- Különleges betonok tulajdonságok összefüggéseinek a sajátosságai,
- Áttekintéssel rendelkezik a beton porozitásának hatása a tartóssági kérdéseire (környezeti osztályok).
- Ismeri a vasbetonszerkezetekre ható környezeti hatások szerinti kitéti osztályokat.
B. Skills
- Szakszerűen foglalja össze a betonok porozitása témakörét.
- Képes a betonokat (betonösszetételt) tervezni.
- Képes megítélni a helyes betonösszetételek alkalmazását.
- Képes az elméleti ismeretek kritikus és átgondolt alkalmazására adott szerkezet/szerkezeti elem elkészítésekor.
- Megérti a tartóssági tervezés elveit, képes a tervezés során figyelembe venni a tartósságot.
- Érti a beton tulajdonságainak az összefüggéseit ezek figyelembevételének szükségességét.
C. Attitudes
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval.
- Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását, és nyitott az információszerzés új lehetőségeinek használatára.
- Törekszik a szabatos szakmai kifejezések használatára.
- Kutatási feladatai során hatékonyan alkalmazza az ismeretszerzés módjait.
D. Autonomy and Responsibility
- Önállóan elvégzi a választott tanulmány/téma feldolgozását.
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
2.3 Methods
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, önállóan készített tanulmányt.
2.4 Course outline
Hét | Előadások és gyakorlatok témaköre |
1. | A tartósság fogalma, gyakorlati értelmezése, fokozásának módszerei |
2. | Betonstruktúra szintjei (mikro, mozo és makro szintek) |
3. | A beton porozitásának hatása a beton tulajdonságaira |
4. | A víz-cement tényező, a beton szilárdsága és tartóssága |
5. | Hidratációhő hatása a beton tulajdonságaira |
6. | Belső hatások okozta repedések |
7. | Beton mikrostruktúrája |
8. | Beton mezostruktúrája |
9. | Beton makrostruktúrája |
10. | Tartóssági kérdések |
11. | Zsugorodás és kúszás fogalma és hatása a beton tartósságára |
12. | Elsődleges védekezési mechanizmus |
13. | másodlagos védekezési mechanizmus |
14. | kisebb hallgatói előadások |
The above programme is tentative and subject to changes due to calendar variations and other reasons specific to the actual semester. Consult the effective detailed course schedule of the course on the subject website.
2.5 Study materials
a) Letölthető anyagok:
- Elektronikus jegyzet: előadási jegyzet
- Durability od concrete structures (Geoff Mays)
2.6 Other information
2.7 Consultation
A tanszék honlapján megadottak szerint, vagy előzetesen, e-mail-ben egyeztetve; e-mail: salem.nehme@epito.bme.hu
This Subject Datasheet is valid for:
Nem induló tárgyak
II. Subject requirements
Assessment and evaluation of the learning outcomes
3.1 General rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy félév végi írásbeli és utána fakultatív szóbeli vizsga alapján történik.
3.2 Assessment methods
Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
Vizsga | V | A.1-A.4; B.1-B.6; C.1-C.4; D.1-D.2 |
The dates of deadlines of assignments/homework can be found in the detailed course schedule on the subject’s website.
3.3 Evaluation system
Jele | Részarány |
V | 100% |
Összesen | 100% |
3.4 Requirements and validity of signature
Előadások jelenléte: 70%
Évvégi kis előadás tartása
Évvégi kis előadás tartása
3.5 Grading system
Érdemjegy | Pontszám (P) |
jeles (5) | 85-100 |
jó (4) | 74-85 |
közepes (3) | 63-74 |
elégséges (2) | 50-63 |
elégtelen (1) | <50% |
3.6 Retake and repeat
3.7 Estimated workload
Tevékenység | Óra/félév |
részvétel a kontakt tanórákon | 14×2=28 |
félévközi készülés az órákra | 14×1=14 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 18 |
felkészülés a vizsgára | 30 |
Összesen | 90 |
3.8 Effective date
1 September 2022
This Subject Datasheet is valid for:
Nem induló tárgyak