Tantárgyi adatlap

PDF letöltése

I. Tantárgyleírás

1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
Hálózat rekonstrukció II.
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOVKTVSC
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus Óraszám / (nap)
Előadás (elmélet) 18
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Vizsga
1.6 Kreditszám
6
1.7 Tárgyfelelős
név Dr. Fülöp Roland
beosztás Egyetemi docens
email fulop.roland@emk.bme.hu
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Vízi Közmű és Környezetmérnöki Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar
1.11 Tantárgy típusa
Szakirányú továbbképzés
1.12 Előkövetelmények
Erős előkövetelmény:
  • Hálózatrekonstrukció I. (BMEEOVKTVSB)
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2022. szeptember 1.

2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A tárgy célja, hogy a hallgató elsajátítsa a rendszerszemléletű rekonstrukció tervezés módszertanát. Tárgyalandó témakörök: A rekonstrukciót kiváltó okok áttekintése. Állapotértékelés módszertana. Rendszervizsgálatok alapadatai, terhelés prognózisok készítése. Fejlesztési stratégiák, ütemezett fejlesztés. Speciális rekonstrukciós építési technológiák, a technológiák alkalmazási feltételei.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
  1. ismeri a rekonstrukciótervezés elméleti hátterét,
  2. tisztában van a hibák modern felderítésének lehetőségeivel,
  3. átlátja a rekonstrukció tervezésének műszaki és jogszabályi hátterét,
  4. átlátja a távlati igényekre való tervezés hatásait,
  5. ismeri a hibák előrejelzési lehetőségeit,
  6. ismeri a modern építési, fenntartási technológiákat,
  7. tisztában van az üzemeltetés során előforduló rekonstrukciós problémákkal,
B. Képesség
  1. képes azonosítani rekonstrukció tervezése során a közmű sajátosságait,
  2. azonosítja a rekonstrukciós problémákat tervezés és üzemeltetés alatt is
  3. komplexen kezeli a rekonstrukcióhoz kapcsolódó különböző műszaki problémákat,
  4. kiválasztja az rekonstrukciós beavatkozás optimális idejét és mikéntjét,
  5. képes a döntéshozóknak bemutatni az optimális rekonstrukciós beavatkozást,
  6. azonosítja a kivitelezési hibákat építés alatt és utólagosan is,
  7. képes gondolatait rendezett formában szóban és írásban kifejezni.
C. Attitűd
  1. együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
  2. folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
  3. nyitott az információtechnológiai eszközök használatára,
  4. törekszik a rekonstrukció tervezés problémamegoldáshoz szükséges eszközrendszer megismerésére és rutinszerű használatára,
  5. törekszik a pontos és hibamentes feladatmegoldásra,
  6. törekszik az gazdasági hatékonyság és környezettudatosság elvének rekonstrukciós feladatok megoldásában való érvényesítésére.
D. Önállóság és felelősség
  1. önállóan végzi a rekonstrukciós feladatok és problémák végig gondolását és adott források alapján történő megoldását,
  2. nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
  3. egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában,
  4. gondolkozásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza.
2.3 Oktatási módszertan
Előadások elméleti ismeretekkel; kommunikáció írásban és szóban. IT eszközök és technikák használata. Tervezés feladat megoldása egyénileg.
2.4 Részletes tárgyprogram
AlkalomElőadások és gyakorlatok témaköre
1.Bevezetés, Rekonstrukció fogalomtára, Jogszabályi áttekintés, meghibásodás előrejelzés regressziós modellek
2.Meghibásodás előrejelzés sztochasztikus modellek, Rekonstrukciós döntéstámogató rendszerek, Hazai üzemeltetetők rekonstrukciós döntéstámogatása
3.Hibakeresési módok, vezetéktisztítási technológiák
4.Kitakarás nélküli rekonstrukciós módok vízellátás, Kitakarás nélküli rekonstrukciós módok vízelvezetés

A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
a) Ajánlott irodalom:
  1. Darabos Péter, Mészáros Pál: Közművek;
  2. Dr. Bartos Sándor, Mészáros Pál, Solti Dezső Víz- és csatornahálózatok rekonstrukciója;
b) Letölthető anyagok:
  1. Előadásvázlatok
  2. Előadások diái
2.6 Egyéb tudnivalók
2.7 Konzultációs lehetőségek
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak

II. Tárgykövetelmények

3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus)JeleÉrtékelt tanulási eredmények
Szóbeli vizsgaSZVA.1-A.7; B.1-B.7; C.1-C.6; D.1-D.4

A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
JeleRészarány
SZV100%
Összesen100%
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
3.5 Érdemjegy megállapítása
ÉrdemjegyPontszám (P)
jeles (5)80<=P
jó (4)70<=P<80%
közepes (3)60<=P<70%
elégséges (2)50<=P<60%
elégtelen (1)P<50%

3.6 Javítás és pótlás
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
TevékenységÓra/félév
részvétel a kontakt tanórákon28
felkészülés a teljesítményértékelésekre28
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása14
Összesen70
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2022. szeptember 1.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak