Tantárgyi adatlap

Download PDF

I. Subject Specification

1. Basic Data
1.1 Title
BIM az építőiparban
1.2 Code
BMEEOFTAM41
1.3 Type
Module with associated contact hours
1.4 Contact hours
Type Hours/week / (days)
Lecture 2
1.5 Evaluation
Midterm grade
1.6 Credits
3
1.7 Coordinator
name Krausz Nikol
academic rank Assistant professor
email krausz.nikol@emk.bme.hu
1.8 Department
Department of Photogrammetry and Geoinformatics
1.9 Website
1.10 Language of instruction
hungarian and english
1.11 Curriculum requirements
-
1.12 Prerequisites
1.13 Effective date
1 February 2020

2. Objectives and learning outcomes
2.1 Objectives
A tárgy célja alapvető áttekintést adni a BIM rendszerekről, és azok alkalmazási területeiről az építőiparban. A hallgatók az előadásokon megismerik a BIM szemléletű tervezés és kivitelezés lehetőségeit. Tájékoztatást kapnak a BIM modellek információtartalmáról. A BIM-et alkalmazó ipari szereplők vendégelőadásain áttekintést kapnak a BIM aktuális hazai helyzetéről, korlátairól, lehetőségeiről. A kompetenciafejlesztés komplex építési folyamatok, kész létesítmények, építési technológiák, elméletek tanulmányozásán, illetve egyes esetekben új elméletek, elvek gyakorlatban történő alkalmazásán keresztül, valósul meg. A hallgatók átfogó képet szereznek a BIM-ben megvalósítható infrastruktúra tervezés lehetőségeiről.
2.2 Learning outcomes
Upon successful completion of this subject, the student:
A. Knowledge
  1. áttekintéssel rendelkezik a BIM alkalmazási területeiről,
  2. áttekintéssel rendelkezik az építmény-információs rendszerek információ tartalmáról, területeiről,
  3. ismeri a BIM alapú munkavégzés feltételrendszerét és működését,
  4. ismeri a BIM alapú tervezés feltételeit, korlátait, lehetőségét és munkafolyamatát,
  5. ismeri a BIM-es szaknyelvet.
B. Skills
  1. értelmezni tudja a BIM folyamatokat, a résztvevők szerepét,
  2. szakszerűen kommunikál a BIM szaknyelv használatával,
  3. kiválasztja az adott BIM folyamathoz szükséges szoftvereket,
  4. értékeli és képes kiválasztani a BIM folyamatokhoz szükséges egyéb info-kommunikációs eszközöket,
  5. értékeli a BIM folyamatok hatékonyságát, megállapítja azok erőforrásigényét.
C. Attitudes
  1. elkötelezett a BIM rendszerek építőiparban történő felhasználásában,
  2. elkötelezett az energiatudatosság és a fenntarthatóság iránt,
  3. nyitott az új megoldások megismerése és alkalmazása tekintetében,
  4. törekszik a szabatos szakmai kifejezések használatára.
D. Autonomy and Responsibility
  1. figyelemmel kíséri a szakterülettel kapcsolatos jogszabályi, technikai, technológiai és adminisztrációs változásokat,
  2. nyitottan fogadja a szakmailag megalapozott kritikai észrevételeket,
  3. önállóan elvégzi egy választott tanulmány/téma feldolgozását.
2.3 Methods
Előadások, rendelkezésre álló segédanyagok, tanulmány otthoni elkészítése.
2.4 Course outline
HétElőadások és gyakorlatok témaköre
1.Bevezető előadás
2.Szoftveres trendek
3.Szoftveres trendek
4.Szoftveres trendek
5.BIM megoldások
6.BIM jelene a tervezésben
7.BIM jelene a tervezésben
8.Építésirányítás és BIM
9.Szerkezetépítés és BIM
10.Szerkezetépítés és BIM
11.Szerkezetépítés és BIM
12.Szerkezetépítés és BIM
13.Épületfelmérési technológiák
14.Zárthelyi dolgozat
A félév során aktuális BIM projektek bemutatására kerül sor, BIM-et alkalmazó cégek ismertetik munkafolyamataikat, elemzik tapasztalataikat, legutóbbi BIM fejlesztésekről adunk áttekintést, így a 14 hetes beosztás évről-évre változik.
Az aktuális ütemtervet a pontos időpontokkal a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
The above programme is tentative and subject to changes due to calendar variations and other reasons specific to the actual semester. Consult the effective detailed course schedule of the course on the subject website.
2.5 Study materials
Előadások a tárgy oldalán megosztva.
a) Ajánlott irodalom:
  1. Zagorácz Márk – Szabó Beatrix: BIM-kézikönyv, Bevezetés az épületinformációs modellezésbe, Lechner Nonprofit Kft., 2019.
2.6 Other information
2.7 Consultation

Konzultációs időpontok:

A tanszék honlapján megadottak szerint, vagy előzetesen, e-mail-ben az előadókkal egyeztetve.

This Subject Datasheet is valid for:
Nem induló tárgyak

II. Subject requirements

Assessment and evaluation of the learning outcomes
3.1 General rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy összegző teljesítményértékelés és egy házi feladat alapján történik.
3.2 Assessment methods
Teljesítményértékelés neve (típus) Jele Értékelt tanulási eredmények
1. zárthelyi dolgozat (összegző értékelés) ZH A.1-A.5; B.1-B.5; C.2-C.3; D.1
1. házi feladat (részteljesítmény értékelés) HF A.1-A.5; B.1-B.5; C.1-C.4; D.1-D.3

The dates of deadlines of assignments/homework can be found in the detailed course schedule on the subject’s website.
3.3 Evaluation system
Jele Részarány
ZH 50%
HF 50%
Összesen 100%
A zárthelyi elégtelen, ha nem éri el az elérhető pontszám 50%-át.
3.4 Requirements and validity of signature
A tárgyból nem szerezhető aláírás.
3.5 Grading system
Érdemjegy Pontszám (P)
jeles(5) 90<=P
jó(4) 80<=P<90%
közepes(3) 70<=P<80%
elégséges(2) 50<=P<70%
elégtelen(1) P<50%
3.6 Retake and repeat
Az összegző tanulmányi teljesítményértékelés a pótlási időszakban – első alkalommal – díjmentesen pótolható vagy javítható. Javítás esetén az új eredményt vesszük figyelembe.
A részteljesítmény-értékelés a beadási határidő után egy héttel pótlási díj ellenében újra leadható.
3.7 Estimated workload
Tevékenység Óra/félév
részvétel a kontakt tanórákon 14×2=28
tanulmány elkészítése 30
folyamatos készülés az órákra 14×1=14
felkészülés a teljesítményértékelésre 18
Összesen 90
3.8 Effective date
1 February 2020
This Subject Datasheet is valid for:
Nem induló tárgyak