Tantárgyi adatlap
Tantárgyi adatlap
PDF letöltéseI. Tantárgyleírás
1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
Térinformatika projektfeladat
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOFTA-JP
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktóra nélküli tanegység
1.4 Óraszámok
Típus | Óraszám / (nap) |
Konzultáció | 2 |
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Félévközi érdemjegy
1.6 Kreditszám
6
1.7 Tárgyfelelős
név | Dr. Lovas Tamás |
beosztás | Egyetemi docens |
lovas.tamas@emk.bme.hu |
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar és angol
1.11 Tantárgy típusa
Kötelező az építőmérnöki (BSc) szak Geoinformatika-építőmérnöki ágazatán
1.12 Előkövetelmények
Erős előkövetelmény:
- Térinformatikai modellezés (BMEEOFTAG41)
- Geodézia és térinformatika projektfeladat (BMEEODHAG41)
- Térinformatikai adattárolás (BMEEOFTA-J2)
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2020. február 5.
2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A tárgy keretében a hallgatók több, egymásra épülő részfeladatból álló komplex projektfeladatot hajtanak végre. A tantárgy célja, hogy az előtanulmányok során megszerezett kompetenciákat a hallgatók önálló munkavégzés keretében mélyebben elsajátítsák, illetve, hogy az egyes tantár-gyak közötti összefüggéseket megtapasztalják, megértsék.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
- ismeri a térinformatikai rendszerek felépítését, adatnyerési és elemzési lehetőségeit
- ismeri a térinformatikai rendszer kialakításának módszerét és lépéseit
- érti a térinformatikai adatnyerési módszerek közti különbségeket
- ismeri az adatmodellek kiválasztási szempontjait
- átlátja az elemzési módszertani lehetőségeket az elvárt eredmények előállításához
B. Képesség
- alapszinten kezelni tud egy térinformatikai rendszert
- képes a feladatnak megfelelő térinformatikai adatnyerési módszer kiválasztására
- kiválasztja a feladat elvégzéséhez szükséges adatmodellt
- kezeli a térinformatikai rendszer adatbáziskezelőjét
- képes a megfelelő minőségű és mennyiségű adat feltöltésére
- értelmezni tudja a kapott eredményeket és azok felhasználásával használható támogatást tud adni más szakterületek szakemberei számára
C. Attitűd
- törekszik a megfelelő minőségű rendszer kialakítására
- a feladat elvégzéséhez szükséges mértékben kér segítséget a gyakorlatvezetőktől
- megfelelő módon használja a térinformatikai szakkifejezéseket
D. Önállóság és felelősség
- egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában,
- nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
- a műszaki leírásokat, összehasonlító dokumentációkat részben önállóan fogalmazza meg, részben a rendelkezésre álló, hasonló célú dokumentációkból állítja össze a saját feladatának sajátosságait figyelembe véve.
2.3 Oktatási módszertan
A hallgatók önállóan vagy kiscsoportban oldanak meg térinformatikai rendszer kialakítási, adat-feltöltési és elemzési feladatokat, majd megfelelő szintű megjelenítéssel közlik az eredményeket. A projekt során mindig új problémafelvetésre kell tudni reagálni: meg kell találni a megfelelő adatforrásokat, adatmodellt, elemzési módszertant kell kidolgozni, konkrét megvalósítási rendszert kell választani, mintalépéseket elvégezni. A részfeladatok kidolgozásával projektelőrehaladási ütemtervet is követni kell. Az oktatók folyamatos jelzései alapján a felmerülő nehézségeket meg kell oldani, a megfelelő minőségű rendszert ki kell alakítani.
2.4 Részletes tárgyprogram
Hét | Előadások és gyakorlatok témaköre |
1. | Feladatok ismertetése, előkészítése, a munka megtervezése |
2. | Adatforrások felderítése |
3. | Adatmodell kidolgozása |
4. | Adatnyerési műveletek végrehajtása |
5. | Adatnyerési műveletek végrehajtása |
6. | Adatnyerési műveletek végrehajtása |
7. | Adatok tisztítása, adatbázis betöltése |
8. | Adatok tisztítása, adatbázis betöltése |
9. | Adatok tisztítása, adatbázis betöltése |
10. | Elemzési módszertan kidolgozása |
11. | Elemzési műveletek végrehajtása |
12. | Elemzési műveletek végrehajtása |
13. | Elemzési műveletek végrehajtása |
14. | Dokumentáció elkészítése, beszámoló, a feladat beadása |
A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
- a) oktatási keretrendszerben található segédletek, útmutatók
- b) alkalmazott műszerek és szoftverek kézikönyvei
2.6 Egyéb tudnivalók
1) Az adatnyerést a hallgatók egyénileg szervezik, intézik.
2) A feldolgozásokhoz szükséges módszerekben, szoftverekben a tantárgy oktatását végző tanszék segítséget nyújt. A feldolgozáshoz saját számítógép is használható.
2) A feldolgozásokhoz szükséges módszerekben, szoftverekben a tantárgy oktatását végző tanszék segítséget nyújt. A feldolgozáshoz saját számítógép is használható.
2.7 Konzultációs lehetőségek
Konzultációs időpontok: a tanszék honlapján megadottak szerint, vagy a tantárgy oktatóival e-mail-ben egyeztetve
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak
II. Tárgykövetelmények
3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése 4 projekt mérföldkő alapján történik.
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
1. projektfeladat mérföldkő (részteljesítmény ér-tékelés) | HF1 | A.1-A.5; B.1-B.6; C.1-C.3; D.1-D.3 |
2. projektfeladat mérföldkő (részteljesítmény ér-tékelés) | HF2 | A.1-A.5; B.1-B.6; C.1-C.3; D.1-D.3 |
3. projektfeladat mérföldkő (részteljesítmény ér-tékelés) | HF3 | A.1-A.5; B.1-B.6; C.1-C.3; D.1-D.3 |
4. projektfeladat mérföldkő (részteljesítmény ér-tékelés) | HF4 | A.1-A.5; B.1-B.6; C.1-C.3; D.1-D.3 |
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Jele | Részarány |
HF1 | 25% |
HF2 | 25% |
HF3 | 25% |
HF4 | 25% |
Összesen | 100% |
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
3.5 Érdemjegy megállapítása
Az érdemjegy megszerzésének feltétele, hogy a 3.3. pont szerint a szorgalmi időszakban teljesítendő feladatok mindegyikét legalább elégséges szinten teljesítse a hallgató. A végső érdemjegyet a 3.3. pont szerinti súlyozás alapján állapítjuk meg.
3.6 Javítás és pótlás
1) A házi feladatok beadásának, valamint a pótlások határidejét a részletes ütemterv tartalmazza.
2) A házi feladatok – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg.
3) A beadott és elfogadott házi feladat az 1) pontban megadott határidőig és módon díjmentesen javítható.
2) A házi feladatok – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg.
3) A beadott és elfogadott házi feladat az 1) pontban megadott határidőig és módon díjmentesen javítható.
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység | Óra/félév |
önálló ütemezés szerinti mérések, feldolgozások, házi feladatok elkészítése | 173 |
konzultációk | 14×0,5=7 |
Összesen | 180 |
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2020. február 5.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak