Tantárgyi adatlap
Teljesítési követelmények
Tantárgyi adatlap
PDF letöltéseI. Tantárgyleírás
1. Alapadatok
1.1 Tantárgy neve
Építmény-információs alapismeretek
1.2 Azonosító (tantárgykód)
BMEEOFTTBI1
1.3 Tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
1.4 Óraszámok
Típus | Óraszám / (nap) |
Előadás (elmélet) | 26 |
1.5 Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségi értékelés) típusa
Vizsga
1.6 Kreditszám
8
1.7 Tárgyfelelős
név | Dr. Lovas Tamás |
beosztás | Egyetemi docens |
lovas.tamas@emk.bme.hu |
1.8 Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék
1.9 A tantárgy weblapja
1.10 Az oktatás nyelve
magyar és angol
1.11 Tantárgy típusa
Szakirányú továbbképzés
1.12 Előkövetelmények
1.13 Tantárgyleírás érvényessége
2021. február 21.
2. Célkitűzések és tanulási eredmények
2.1 Célkitűzések
A féléves munka során a hallgatók ismereteket szereznek az alábbi témakörökben: A hallgatók az előadásokon megismerik a BIM szemlélet alapjait, történetét, a BIM folyamatok szereplőit, BIM-hez kapcsolódó alapfogalmakat és definícióit. A tárgy keretén belül hazai és nemzetközi esettanulmányokon keresztül ismerhetik meg a hallgatók az alkalmazási lehetőségeket. A hallgatók a kontaktórákon és az otthoni egyéni munka során a fenti témakörökben elsajátított ismeretek feldolgozásával mélyítik el szaktudásukat, és fejlesztik képességeiket.
2.2 Tanulási eredmények
A tantárgy sikeres teljesítése utána a hallgató
A. Tudás
- ismeri az építmény-információs modellezés és menedzsment (BIM) kialakulásának körülményeit, motivációit,
- ismeri az építmény-információs modellezés és menedzsment szemléletének alapvető építőmérnöki vonatkozásait,
- áttekintéssel rendelkezik a BIM alkalmazási területeiről,
- áttekintéssel rendelkezik az építmény-információs rendszerek információ tartalmáról, területeiről,
- ismeri a BIM-es szaknyelvet.
B. Képesség
- értelmezni tudja a BIM folyamatokat, a résztvevők szerepét,
- szakszerűen kommunikál a BIM szaknyelv használatával,
- kiválasztja az adott BIM folyamathoz szükséges szoftvereket,
- értékeli és képes kiválasztani a BIM folyamatokhoz szükséges egyéb info-kommunikációs eszközöket.
- értékeli a BIM folyamatok hatékonyságát, megállapítja azok erőforrásigényét.
C. Attitűd
- elkötelezett a BIM rendszerek építőiparban történő felhasználásában,
- elkötelezett az energiatudatosság és a fenntarthatóság iránt,
- nyitott az új megoldások megismerése és alkalmazása tekintetében.
D. Önállóság és felelősség
- figyelemmel kíséri a szakterülettel kapcsolatos jogszabályi, technikai, technológiai és adminisztrációs változásokat,
- nyitottan fogadja a szakmailag megalapozott kritikai észrevételeket,
- önállóan elvégzi egy választott tanulmány/téma feldolgozását.
2.3 Oktatási módszertan
Előadások, rendelkezésre álló segédanyagok, tanulmány otthoni elkészítése.
2.4 Részletes tárgyprogram
Hét | Előadások és gyakorlatok témaköre |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. | |
11. | |
12. | |
13. | |
14. |
A félév közbeni munkaszüneti napok miatt a program csak tájékoztató jellegű, a pontos időpontokat a tárgy honlapján elérhető "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza.
2.5 Tanulástámogató anyagok
Előadás jegyzetek és letölthető anyagok az órán megadottak szerint
Ajánlott irodalom: 1. Zagorácz Márk – Szabó Beatrix: BIM-kézikönyv, Bevezetés az épületinformációs modellezésbe, Lechner Nonprofit Kft., 2019.
Ajánlott irodalom: 1. Zagorácz Márk – Szabó Beatrix: BIM-kézikönyv, Bevezetés az épületinformációs modellezésbe, Lechner Nonprofit Kft., 2019.
2.6 Egyéb tudnivalók
2.7 Konzultációs lehetőségek
Konzultációs időpontok: A tanszék honlapján megadottak szerint, vagy előzetesen, e-mail-ben az előadókkal egyeztetve.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak
II. Tárgykövetelmények
3. A tanulmányi teljesítmény ellenőrzése és értékelése
3.1 Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy összegző teljesítményértékelés és egy házi feladat alapján történik.
3.2 Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés neve (típus) | Jele | Értékelt tanulási eredmények |
1. aktív jelenlét | A | D.2 |
2. házi feladat (részteljesítmény értékelés) | HF | A.1-A.5; B.1-B.5; C.2-C.3; D.1 |
3. szóbeli vizsga | V | A.1-A.5; B.1-B.5; C.1-C.3; D.1-D.3 |
A szorgalmi időszakban tartott értékelések pontos idejét, a házi feladatok ki- és beadási határidejét a "Részletes féléves ütemterv" tartalmazza, mely elérhető a tárgy honlapján.
3.3 Teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Jele | Részarány |
A | 20% |
HF | 40% |
V | 40% |
Összesen | 100% |
3.4 Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A tárgyból a kontaktórákon való aktív részvétel alapján szerezhető aláírás.
3.5 Érdemjegy megállapítása
Érdemjegy | Pontszám (P) |
jeles (5) | feltöltés alatt.. |
jó (4) | |
közepes (3) | |
elégséges (2) | |
elégtelen (1) |
3.6 Javítás és pótlás
- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető.
- A házi feladat pótlólagos beadására a pótlási időszak végéig van mód.
- Az eredménytelen vizsga TVSZ előírásai szerint pótolható.
3.7 A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Tevékenység | Óra/félév |
részvétel a kontakt tanórákon | 26 |
félévközi készülés az órákra | 34 |
tanulmány elkészítése | 80 |
felkészülés a teljesítményértékelésre | 100 |
Összesen | 240 |
3.8 A tárgykövetelmények érvényessége
2021. február 21.
Jelen TAD az alábbi félévre érvényes:
Nem induló tárgyak